خبرهای داغ:
دادستان مانه و سملقان در کارگاه آموزش معارف و مهارت های امر به معروف و نهی از منکر: برچیده شدن امر به معروف و نهی از منکر سبب جرم و جنایت می شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۵۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاري بسیج،  دادستان شهرستان مانه و سملقان روحانی در کارگاه آموزش معارف و مهارت های امر به معروف و نهی از منکر گفت:از مهم ترین شالوده های هر دینی امر به معروف است و تمام واجبات دینی وابسته به آن است و اگر امر به معروف و نهی از منکر برچیده یا کمرنگ شود به همان تناسب جامعه بیشتر در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

روحانی افزود:احکام دینی بر پایه امر به معروف ونهی از منکر استوار است و تمام توفبقاتی را که داریم اگر در کنارش امر به معروف نباشد ارزش نخواهد داشت .و این تکلیف را مانند نماز های یومیه خود بدانید.

وی تصریح کرد:تذکر لسانی شیوه مناسبی است و گاه برای رفع یک عیب یا گناه نیاز باشد چندین نفر تذکر بدهند.امر به معروف تنها مربوط به یک ارگان خاص نیست و بسیج ابتدا آغاز کرد و می بایست به افراد دیگر نیز تسری پیدا کند. البته فقط در موارد منفی نباید تذکر داد و در مواردی که غفلت شده نیز نیاز به تذکر است تا احیا شود.

دادستان شهرستان افزود:در برخی موارد بعد از کسب اطلاعات نیاز به ورود مراجع قضایی و مربوطه است و افراد نباید ورود کنند.در قانون جدیدبرای آمران ضمانت اجرایی و حمایت قضایی مناسبی لحاظ شده است .

روحانی گفت:امر به معروف سابقه طولانی دارد و ائمه نیز به این امر مبادرت می کردند و هیچ گاه دست از تلاش در این زمینه بر نداشتند و البته هیچ گاه مردم فوج فوج اصلاح نشدند اما این عزیزان ناامید نشدند.

وی افزود: .تذکر از باب یادآوری است و در امر به معروف ونهی از منکر بهتر است جملات کوتاه و خلاصه باشند و طولانی کردن صحبت و بحث کردن غلط است و قطعا نتیجه معکوس دارد .

روحانی ادامه داد:80 درصد پرونده ها ریشه در مسائل اخلاقی دارد و با واکاوی موارد جرح،چاقو کشی،طلاق و... به منشا مشکلات که مسائل اجتماعی و اخلاقی است میرسیم.

دادستان شهرستان مانه و سملقان خاطر نشان کرد:بحث امر به معروف کفایتی نیست و همه باید تذکر بدهند و خود آمر نیز گاهی نیاز به تذکر و اصلاح دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار