ذوق‌زدگی برای تایید اتهامات غرب به ایران

تیترهای عجیب روزنامه های زنجیره‌ای‌ برای گزارش آمانو+ تصاویر

در حالی که بسیاری از کارشناسان هسته ای در کشور معتقدند که گزارش آمانو تأیید اتهامات غرب به ایران است، روزنامه های اصلاح طلب و دولتی با ذوق زدگی این گزارش را به تیتر یک خود تبدیل کرده اند.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۵۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
تیترهای عجیب روزنامه های  زنجیره‌ای‌ برای گزارش آمانو+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از دانا؛ روز چهارشنبه «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارزیابی خود درباره موضوع ادعای «ابعاد نظامی احتمالی» در پرونده هسته‌ای ایران یا PMD را منتشر کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش، مدعی شده ایران پیش از سال 2003 برخی اقدامات تحقیق و توسعه در زمینه سلاح‌های اتمی انجام داده است، اما بعد از سال 2009، نشانه‌هایی از فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای ایران وجود ندارد.

این گزارش با استقبال گسترده رسانه‌های اصلاح طلب همراه شده است؛ این رسانه ها مدعی شده اند که پی ام دی دیگر برای ایران بسته شده است.

این در حالی است که نتیجه نهایی بر عهده شورای حکام خواهد بود و در این گزارش نه تنها پی ام دی بسته نشده است، بلکه اتهامات جدیدی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی به ایران زده شده است.

 

این روزنامه ها در حالی به استقبال از گزارش آمانو رفته اند که بسیاری از کارشناسان هسته ای معتقدند که ایران با این گزارش در شرایط جدیدی قرار خواهد گرفت و تمام اتهامات غرب به ایران مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح های اتمی در این گزارش تأیید شده است.

از طرف دیگر از آنجا که این گزارش عنوان ارزیابی نهایی درباره مسائل حال و گذشته را دارد، می توان نتیجه گرفت آژانس رسما ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته ای در گذشته متهم کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار