یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۵۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله‌سوار در دیدار با عشایر منطقه پایاب ناحیه دوم عمرانی سد خداآفرین بیله‌سوار اظهار داشت: با احیای کشاورزی مدرن و کشت گلخانه‌ای در مناطق عشایری، رونق اقتصادی در مناطق عشایری شهرستان بیله‌سوار دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر غیور و مرزدار بیله‌سوار سرمایه‌های تمام نشدنی و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند، گفت: عشایر از جمله اقشاری بودند که در طول تاریخ انقلاب وفاداری خود را به آرمان‌ها نظام اثبات کردند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: توجه به بخش کشاورزی به‌ عنوان یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی به شمار می‌آید چرا که چرخه اقتصاد با توسعه  صنعت کشاورزی به نحو مطلوب تقویت می‌شود.

حلیم با بر شمردن ضرورت برنامه‌ریزی و بکارگیری استعدادهای بومی و منطقه‌ای در اراضی پایاب ناحیه دوم سد خداآفرین بیان کرد: توسعه اقتصادی شهرستان از روستاها شروع می‌شود و روش‌های نوین کشاورزی جایگزین روش‌های سنتی قدیمی می‌شود که این امر سبب می‌شود در مصرف آب به نحو چشمگیری در اراضی کشاورزی صرفه‌جویی شود.

وی افزود: از مجموع 62 هزار هکتار وسعت طرح آبیاری ناحیه دوم پایاب خداآفرین، 42 هزار هکتار در حوزه استحفاظی بیله‌سوار مغان قرار دارد و فاز نخست آن با 12 هزار و 500 هکتار توسط استاندار اردبیل کلنگ‌زنی شد که 11 هزار هکتار این فاز در حوزه شهرستان بیله‌سوار بوده و یک هزار هکتار آن برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان  بیله‌سوار اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: دولت یازدهم با مدیریت آب و بهره‌گیری از مکانیزم‌های مدرن آبیاری و کشاورزی و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در کنار رونق اقتصادی شهرستان به تولید و اشتغال و نیز توسعه روستایی و امنیت غذایی با محوریت صادراتی کمک کرده است.

 

ارسال نظرات