هر کس تقوا پیشه کند در روز قیامت حزن واندوهی نخواهد داشت و در آن روز خندان خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۵۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش امام جمعه خرمدره در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن(ع) و پیامبر اکرم(ص) گفت: : قران کریم پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو و اسوه برای ما معرفی می کند و ما تنها به شیوه زندگانی پیامبر نگاه کنیم برایمان کفایت می کند زیرا که نحوه زندگی کردن و شیوه رفتاری پیامبر برای ما الگو است و اخلاق پیامبر خیلی عظیم است.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: : پیامبر اسلام به آرامی و با وقار قدم برمی‌داشت،هرگز در کارهایشان تندروی و کندروی نمی نمود و هرگز شیفته و شیدای دنیا نبود.

وی در ادامه اظهار داشت: هر کس تقوا پیشه کند در روز قیامت حزن واندوهی نخواهد داشت و در آن روز خندان خواهد بود.

حسینی افزود: زندگانی گهر بار پیامبر اکرم(ص)، سرشار از معنویت، صفا، عاطفه و مهرورزی است. در بعد اخلاق و آداب زندگانی فردی، آن حضرت نمونه کامل انسانی از لحاظ محبت و مهربانی، نیک خلقی، صداقت و راستگویی، علم و دانش، گذشت و فداکاری، جوانمردی است.

وی در ادامه به نام دوم مقام معظم رهبری جوانان غربی و اروپائی اشاره و گرد و گفت: ابتکاری که مقام معظم رهبری انجام داد و مردم را مورد خطاب قرار داد واین نامه را در پی حوادث اخیر تروریستی در فرانسه، منتشر کردند.

خطیب جمعه خرمدره گفت: مقام معظم رهبری در ای نامه اشاره کردند به این نکته که امروز تروریسم درد مشترک ما و شما است، فرمودند: "امّا لازم است بدانید که ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه، و افغانستان طیّ سالهای متمادی تحمّل کرده‌اند دو تفاوت عمده دارد؛ مردم ستمدیده‌ی فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه می کنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه میگیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیّت پرهیز میکنند، یک خانواده‌ی فلسطینی ده‌ها سال است که حتّی در خانه‌ی خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. "

حسینی گفت: این نامه می تواند تاثیر فراوانی در بین جوانان غربی و اروپائی داشته باشد و شناخت و درک صحیحی از اسلام را به جوانان غربی نشان دهد.

وی در ادامه به حوادث ۱۶ آذر۱۳۳۲ در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۲۴ آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می ‏آید و در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند و در روز ۱۶ اذر نظامیان حکومتی سه دانشجو را در دانشگاه به شهادت می رسانند.

امام جمعه خرمدره به نقش دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان طبق فرموده مقام معظم رهبری جوان دانشجو باید مطالبه گر، پرانگیزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد که به فضل خداوند این روحیه، امروز در میان دانشجویان وجود دارد.

ارسال نظرات