مراسم روز دانشجو به همراه شب شعر در دانشگاه پیام نور واحد قیدار برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۶۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه پیام نور قیدار با تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: واژه «دانشجو» و برداشت از آن به ویژه در ایران، نیازمند انقلاب و دگرگونی کلی و فکری است، دانشجویی یک مقطع نیست.

مسعود ایمانی افزود: دانشجویی تنها عنوانی برای ورود به یک طبقه اجتماعی در جامعه نیست، دانشجویی زمان برنمی دارد بلکه دانشجویی یک مکتب است و دانشجو نمی میرد.

رئیس دانشگاه پیام نور قیدار ادامه داد: آنچه امروزه در اعتلای فرهنگ آموزشی کشور بدان نیازمندیم، تغییر دو معنای «مقطع تحصیلی» و «فارغ التحصیلی» است، فراغت از تحصیل یا پیمودن مقاطع خاصی از آموزش در فرهنگ جامعه مولد علم، صد البته بی معناست.

ایمانی اضافه کرد: مراسم هایی که با عنوان جشن های فارغ التحصیلی برگزار می شود، به اشتباه، سرخوشیِ کاذبی را میان مخاطبانش ترویج می کند، در حالی که حرکت با جامعه علمی جهان، یک لحظه فراغت را تاب نخواهد آورد و نیازمند تلاش های شبانه روزی همه دانش دوستان کشور است.

این مسئول تصریح کرد: دانشجو به عنوان قشر باسواد و فرهنگی جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی رفتار و تفکر دیگران است، برخی در این عرصه چنان چشم گیر بوده اند که حتی پس از پیمودن مدارج و موقعیت های عالی مختلف، همچنان دوره دانشجویی آنان الگوبردار است. برای نمونه، خاطره های دانشجویی دکتر مصطفی چمران، هنوز دل را می لرزاند.

وی به برنامه هایی که برای این روز پیش بینی شده است اشاره کرد و گفت: در روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح مراسم روز دانشجو با سخنرانی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور قیدار در سالن شهید شهریاری این دانشگاه برگزار می شود.

ایمانی ادامه داد: در بعد از ظهر روز دوشنبه نیز شب شعر در این دانشگاه برگزار خواهد و شد و در ادامه دیدار با خانواده شهید محسن خسروی نژاد که از دانشجویان شهید دانشگاه پیام نور قیدار است نیز انجام می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور قیدار خاطرنشان کرد: فردا صبح(یکشنبه)در آستانه روز دانشجو،جمعی از دانشجویان به همراه اساتید به دیدار حجت الاسلام طالبی، امام جمعه شهر قیدار می روند و آنچه که در برگزاری این مراسم ها در نظر گرفته شده است این است که تمام کارها توسط خود دانشجویان انجام می شود و این اقدام برای ارج نهادن به مقام دانشجو است.

ارسال نظرات