مهدی پاکدل گفت:‌ تلویزیون را دنبال می‌کنم و سریال‌ها را می‌بینم. در این مدت اتفاق جدیدی در سازمان صدا و سیما نیفتاده چراکه معضل اصلی رسانه ملی پول است.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۱۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

مهدی پاکدل بازیگر سریال «کیمیا» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت:‌ همیشه دوره انقلاب در تاریخ ایران برایم جالب بوده و به این دلیل که خودم در آن زمان نبودم و بیشتر درباره تاریخ انقلاب شنیده‌ام، به همین دلیل همیشه دوست داشتم تا به جای یکی از افرادی که در آن زمان حضور داشته‌اند، در اثری نمایشی بازی کنم.

وی درباره فیلم نامه سریال کیمیا نیز گفت:‌ به عقیده من فیلم‌نامه سریال «کیمیا» بسیار جذاب است و هر چه جلوتر می‌رود، این جذابیت بیشتر می‌شود. یک درام عاشقانه در یک بستر تاریخی روایت می‌شود.

وی درباره همکاری خود با جواد افشار کارگردان این سریال نیز بیان داشت: تا به حال با ایشان همکاری نکرده بودم، اما در این سریال این فرصت پدید آمد. ایشان یکی از کارگردانان بی حاشیه و دقیق هستند.

این بازیگر درباره شخصیت پیمان و اینکه از چه طریقی توانست نقش جوانی در دوره انقلاب را ایفا کند،گفت:‌ شخصیت پیمان در فیلم‌نامه از همان ابتدا کامل بود چون مسعود بهبهانی‌نیا نویسنده سریال از جوان‌های آن دوره هستند و به خوبی در این باره اشراف کامل دارند. علاوه بر این با استناد به خاطره‌هایی که از بزرگترها و برادرم که در گذشته در آن دوران زندگی کرده بودند، در ذهن داشتم و خودم هم مطالعه‌های بسیاری در زمینه تاریخ معاصر داشتم.

بازیگر سریال «ستایش» درباره ویژگی‌های بارز شخصیتی پیمان و جوان‌های انقلابی بیان داشت:‌ یکی از خصیصه‌های بارز شخصیتی پیمان که در اغلب افراد در آن دوران به وضوح دیده می‌شود،‌از خود گذشتگی بود که برای آرمان و اهداف جامعه‌شان واقعا از خودگذشتگی می‌کردند و هیچ چیز را برای خودشان نمی‌خواستند. همین نسل بودند که بعدا در جنگ نیز برای کشورشان افتخار آفریدند و باعث سربلندی ایران شدند. متاسفانه الان از این دست افراد کمتر شده‌اند و کمتر افرادی پیدا می‌شوند که از خود گذشتگی در جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به بازخوردهایی که از مخاطبان درباره این سریال و شخصیتی که بازی کرده است،‌گرفته نیز گفت:‌ به هر حال هر اثری ایراد و اشکال‌هایی دارد که واقعا دست گروه سازنده نیست. منتهی الان خوشبختانه استقبال از این سریال زیاد بوده و مردم خیلی علاقه مند به دنبال کردن قصه «کیمیا» هستند.

این بازیگر ادامه داد:‌ از این بابت خیلی خوشحالم که سریال «کیمیا» کمتر دچار شعار زدگی است،چراکه اصولا روایاتی که از آن دوره تاریخ می‎‌شود دچار شعارزدگی است.

پاکدل در بازخورد مردم درباره شخصیت پیمان نیز گفت: تا به حال در برخوردم با مردم فردی به من نگفته که ما به ازای پیمان را در آن دوره دیده است.

وی با بیان اینکه در هر سه فاز این سریال حضور داشته است،‌ درباره گریم و لباس پیمان و ارتباط او با نقشش نیز بیان داشت:‌ بچه‌های گریم و لباس تمام تلاششان را به کار بستند تا طراحی گریم و لباس به گونه‌ای قابل باور باشد و با امکانات موجود ماحصل همان چیزی شد که دیدید. اگر امکانات و زمان بیشتری داشتیم مسلما نتیجه کار خیلی بهتر از آنچه دیدید، می‌شد.

بازیگر سریال «گمشده» درباره سکانس انفجار و تظاهرات در این سریال نیز گفت: یکی از سخت‌ترین سکانس‌هایمان همین تظاهرات و انفجار بود، هم از لحاظ تولیدی و هم از لحاظ بازیگری. یادم است مدت زمان هر پلان پنج دقیقه بود و در همین مدت کوتاه آنقدر تحت فشار بودیم که به جواد افشار می‌گفتم چطور مردم آن زمان از صبح تا شب تظاهرات می‌کردند؟! و در چنین شرایطی می‌ایستادند؟ به هر ترتیب کار دشواری بود و بعد از پنج دقیقه نفس آدم می‌برد. تازه تمام اتفاقاتی که در سریال برای ما اتفاق می‌افتاد،‌ساختگی بود که ما در مقابل آن سرگیجه می‌گرفتیم و فشارمان می‌افتاد.اما آنها همه این مسائل را به طور واقعی تجربه کرده بودند.

وی درباره اینکه به دلیل تعدد شخصیت‌هایی که در سریال «کیمیا» وجود دارد ممکن است یکی زیر سایه دیگری قرار بگیرد،نیز گفت:‌ به هر حال هر بازیگری قبل از اینکه با پروژه‌ای قرارداد ببندد،‌فیلم‌نامه را مطالعه می‌کند و بنابر ظرفیت وجودی خود و قصه و نقش پیشنهادی همه جوانب را می‌سنجد و بعد کار را قبول می‌کند و هر بازیگری مسئول نقش خودش است.همه بازیگران در این سریال در حد توان خود و ظرف فیلم‌نامه تلاش کردند تا به نتیجه مطلوبی برسند و شخصیت‌ها را ملموس و قابل باور ایفا کنند.

پاکدل با اشاره به اینکه «کیمیا» اولین سریال صد قسمتی تلویزیون است و آیا تا به حال در جذب مخاطب موفق عمل کرده است،بیان داشت:‌ با توجه به بازخوردهایی که تا به حال از سمت مردم گرفتیم دیدگاه‌ها مثبت بوده و مردم این سریال را دوست دارند.

وی ادامه داد:‌ به عقیده من حضور سریال «کیمیا» در تلویزیون به عبارتی یک شروع برای ساخت سریال‌های بلند است و اگر تلویزیون ما بخواهد با سریال‌های بلند ماهواره‌ای مقابله کند،‌ناگزیر است از داستان‌های عامه پسند و مورد علاقه مردم برای ساخت سریال‌ها، بهره بگیرد.

بازیگر سریال «اولین شب آرامش» افزود: البته همه اینها در شرایطی است که دوستان مدیر این موضوع را مسئولیت خود بدانند و درباره جذب مخاطب به رسانه ملی دغدغه داشته باشند، اگر نه که دیگر مردم در دوره و زمانه‌ای به سر می‌برند که به راحتی به واسطه اینترنت به همه چیز دسترسی دارند و نمی‌توان آنها را محدود و کنترل کرد. بنابر این تلویزیون باید روی کنترل محتوایی آثار روی بیاورد و کارهایی بسازد که قابل تامل باشند و مردم هم در این راستا ترجیح دهند تا شبکه‌های خودمان را ببینند.

وی که این شب‌ها در حال بازی در نمایش «جنایت و مکافات» است، در پایان گفت: تلویزیون را دنبال می‌کنم و سریال‌ها را می‌بینم. در این مدت اتفاق جدیدی در سازمان صدا و سیما نیفتاده چراکه معضل اصلی رسانه ملی همان پول است. بالاخره بین 80 میلیون آدمی که در ایران حضور دارند، آنقدر خلاقیت هست که بتوانند کارهای خوبی را بسازند و می‌بایست به این افراد اعتماد شود.

ارسال نظرات