خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت: باید برنامه‎های هفته پژوهش پیشتازتر از سال قبل برگزار شود و امروز باید تازه‎های پژوهش که در دولت اتفاق افتاده مورد ارزیابی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۴۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسن صادقلو در آیین افتتاحیه هفته پژوهش استان گلستان این هفته  را رخداد بسیار مهم خواند و افزود: باید برنامه‎های هفته پژوهش پیشتازتر از سال قبل برگزار شود و امروز باید تازه‎های پژوهش که در دولت اتفاق افتاده مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام علم و پژوهش را به خوبی انشاء کرده است و باید بررسی کنیم که پیامبر (ص) چه نسلی را دریافت کرده و چه نسلی از عراب را پرورانده است.

صادقلو با بیان اینکه کسب علم در اسلام یک فریضه است، گفت: اسلام با نگاه « ز گهواره تا گور دانش بجوی» به علم و پژوهش نگاه می‎کند و ظرف زمانی را برای علم آموزی هیچگاه در نظر نگرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه نخستین تفاهم نامه من به عنوان استاندار گلستان با معاونت علمی و پژوهشی منعقد شده است، گفت: حوزه پژوهش اگر راستین شود می‎تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و اعتقاد من این است پژوهش صرفه جویی، ایجاد اشتغال و صرفه زمانی را ایجاد خواهد کرد.

صادقلو با بیان اینکه باید فرهنگ عمومی را در جامعه گسترش دهیم، گفت: اگر مسائلی چون گیاهان داروی به خوبی پژوهش شود و مردم منافع آن را متوجه شوند استقبال خواهند کرد و از این جهت دانشگاه باید رویکرد عمومی‎سازی و انگیزه سازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کسب علم بازنشستگی نمی‎شناسد، ابراز داشت: اسلام هیچگاه برای  کسب علم محدودیتی قائل نشده و تسلسلی برای علم آموزی مطرح نکرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها