رئیس شورای عالی استانهای کشور گفت: با قاطعیت می گویم که دولت مشکل مدیریت واحد شهری را حل نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۷۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، نصیری پور در نشست با روسای شورا ی شهرهای استان لرستان در خرم اباد گفت: بنابر آسیب شناسی که انجام داده ام و دلیل هم برای آن دارم با قاطعیت می گویم که دولت مشکل مدیریت واحد شهری را حل نخواهد کرد؛ چرا که وزراء می گویند اگر مدیریت واحد شهری ایجاد شود از وظایف انها کاسته می شود به همین ئلیل با آن مخالفت می کنند.

وی افزود: در یکی از کمیسیون های دولت که برای اولین بار در آن شرکت کردیم زمانی که مباحث مدیریت واحد شهری و دهیاری ها مطرح شد اولین کسی که مخالفت کرد وزیر نیرو و بعد خانم ابتکار بودند.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری ها متعلق به شهرداری ها است اما در اختیار دولت هستند و دولت از امکانات آنها استفاده می کند افزود: چرا نباید مدعی باشیم که این سازمان متعلق به شهرداری ها است.

رئیس شورای عالی استانهای کشور گفت:سازمان همیاری ها مربوط به سهام شهرداری است و از بودجه عمومی شهرداری استفاده می کند و با این حال اگر چه این سازمان ها متعلق به دولت نیستند؛ اما بعد ما می رویم می گوییم که چند میلیون به ما کمک کنید.

بصیری پور به اشاره به ارائه 30 طرح و لایحه از ابتدای سال 94 تاکنون به دولت و مجلس توسط شورای عالی استانها تصریح کرد: این در حالی است که شورای عالی ادوار گذشته طی 14 سال 66 طرح و لایحه را به مجلس و دولت ارائه کرده اند؛ البته اگر شوراها کمک کنند ما می توانیم تا پایان سال به اندازه تعداد طرح ها و لایحه های گذشته به دولت و مجلس طرح و لایحه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از کارهایی که قرار بوده 14 سال قبل انجام شوند همچون تعیین ردیف مالی برای شورای عالی هنوز انجام نشده اند اظهار کرد: باید تلاش کنیم که دولت برای شورای عالی ردیف اعتباری تعیین کند.

رئیس شورای عالی با تاکید بر اینکه شوراها اگر می خواهند پیشرفت کنند باید دولت شورا باور باشد و به تبعیت از ذولت استانداران نیز شوراها را باور داشته باشند گفت: اگر اینگونه نشود در حال وقت تلف کردن هستیم و البته من این را نیز به وزیر کشور گفته ام که شورای تشریفاتی اسراف کاری است.

بصیری پورشورا را یکی از چهار رکن کشور برشمرد و عنوان کرد: برای پیشرفت شوراها دولت باید شورا باور باشد، در غیر این صورت تلاش بیهوده انجام می‌دهیم.

وی به بحث انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم اشاره کرد و گفت: اگر شهردار توسط مردم انتخاب شود در واقع نقش شورا دیگر تشریفاتی خواهد بود، لذا این موضوع نباید محقق شود.

بصیری پور خاطرنشان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها متعلق به شوراها است و باید در اختیار شورا باشد، ولی متأسفانه دولت آن را در اختیار گرفته و از ظرفیت آن استفاده می‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور اظهار کرد: کل اعتبار شهرداری‌های کشور در سال 94 بالغ بر 130 هزار میلیارد تومان بوده است که این اعتبار توسط شوراهای شهرها تصویب‌ شده است.

بصیری‌پور اذعان داشت: در حال حاضر 117 هزار نفر عضو شوراهای شهر و روستا در کشور وجود دارد و متأسفانه بیش از 90 درصد شوراها فاقد جا و مکان هستند و حتی برخی از شوراها امکانات و تجهیزات اولیه مانند کامپیوتر را هم ندارند که این جای تأسف است.

وی اضافه کرد: به دنبال زنده کردن دو درصد ارزش‌افزوده برای شورا هستیم و در صورتی که این موضوع تحقق یابد برخی از مشکلات همچون نبود جا و مکان برطرف می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد اعضای شوراها هیچ‌گونه حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند و این در حالی است که برخی از مسئولان شوراها را به دریافت حقوق بالا متهم می‌کنند و متأسفانه عده‌ای برای اینکه به‌جایی برسند شورا را پایین می‌کشند

ارسال نظرات