به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین، مراسم بزرگداشتی مسئولین و دانش آموزان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۵۱۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مشاورین فرهنگی استاندار، فرماندار، بخشدار مرکزی سنندج، معاونین سوادآموزی و پشتیبانی اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو، تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی، دانش آموزان با نیاز های ویژه و اولیاء و مربیان آنان در سالن ورزشی اوراز سنندج برگزار شد.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی معلولین، احترام و تکریم دانش آموزان با نیاز های ویژه را وظیفه همه افراد جامعه دانست.

وی با بیان اینکه قریب 600 تا 700میلیون نفر از جمعیت جهان در گروه معلولین قرار گرفته اند؛‌ گفت: این مشکل فردی نیست بلکه اجتماعی است و کل جامعه وظیفه دارند به حل مشکلات آنان توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولین " دسترسی و توانمندسازی برای هر کسی با هر توانایی" اظهار داشت: باید برای 1400نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه استان، این امکانات و پتانسیل فراهم شود که هرکس به اندازه توان خود، در عرصه تعلیم و تربیت رشد و ترقی پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه همه مسئولین در خدمت رسانی به جامعه معلولین نظر مساعد دارند؛ از مردم و مسئولین خواست با دید تکریم به معلولین بنگرند نه ترحم تا آنان وجهه شخصیتی خود را پیدا کنند.

در ادامه خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز به بیان گزارشی از اهم اقدامات و موفقیت های آموزش و پرورش استثنایی استان پرداخت و از اجرایی شدن طرح ارائه خدمات به کودکان دیر آموز در سطح کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 279 دانش آموز با نیازهای ویژه در 37 آموزشگاه استثنایی استان مشغول به تحصیل می باشند؛ گفت: 16مرکز آموزش اختلالات یادگیری در سطح استان به هزار و 700نفر نیز خدمات ارائه می دهد.

رنجبر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی استان در جشنواره الگوهای برتر تدریس رتبه های برتر کشوری را ازآن خود نموده است؛ از پوشش صددرصدی نوآموزان در طرح سنجش سلامت در سال جاری خبر داد.

وی به ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز اشاره نمود و تهیه تبلت برای تمام دانش آموزان نیمه بینا، خرید 8 دستگاه ویلچر برای 8 نفر از معلولین و خرید 6 دستگاه ویلچر برای مدارس عادی را از جمله این خدمات برشمرد.

در ابتدای این مراسم، محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، ضمن تبریک 12 آذر روز جهانی معلولین به تمامی دانش آموزان با نیازهای ویژه، اولیاء و مربیان آنان، اظهار داشت: معلولیت مشکل فردی نیست و فرد معلول هیچ نقشی در وضعیت خود ندارد و چه بسا ممکن است برای هریک از ما انسان ها هم این تفاق بیفتد.

کنعانی وجود افراد معلول را در جامعه مایه خیر و برکت دانست و اظهار داشت: کمک به معلولین نیازمند عزم همگانی تمامی دستگاههاست.

وی با بیان اینکه 11آموزشگاه با 327 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی ناحیه دو سنندج وجود دارد؛ گفت: قریب به 70 درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه در چهار شهر سنندج، قروه، سقز و مریوان مشغول به تحصل می باشند و مسئولین باید توجه ویژه ای به این چهار شهر داشته باشند.

کنعانی در پایان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را یک وظیفه دانست و اظهار داشت: نباید با دید ترحم به این افراد نگاه شود بلکه برماست که شرایط رشد و پیشرفت آنان را مهیا کنیم چراکه سعادت و خوشبختی حق آن هاست.

ارسال نظرات