رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل:

اخذ مجوز سه مرکز پژوهشی در دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل

ضمن توسعه فضاهای دانشگاهی و گسترش آن، هزینه‌هایی برای کانون فرهنگی نیز در دانشگاه‌های پیام‌نور استان اختصاص داده‌ شده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۵۲۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهرداد محرمزاده، رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در جلسه‌ای به مناسبت روز دانشجو در فرمانداری مشگین‌شهر اظهار داشت: مطرح کردن احداث شرکت‌های دانش بنیان برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل از مهم‌ترین دستاورد در سال اخیر بود که با توجه به اخذ مجوز قطعی و اقدامات انجام گرفته، سایت مجازی این طرح شروع شده و درصدد اجرایی کردن عملیات شرکت‌های دانش بنیان در استان اردبیل هستیم.

وی بیان کرد: 20 هکتار زمین از طرف استاندار اردبیل در راستای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به دانشگاه پیام‌نور اردبیل داده شده و امید می‌رود با احداث و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و احداث شعبه‌های آن در مراکز چهارگانه در خلخال، مشگین‌شهر، اردبیل و گرمی گام مهمی در تولید اشتغال، تبدیل علم به ثروت و همچنین رونق بازار کار برای فارغ التحصیلان بیکار در سطح استان برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل از اخذ مجوز سه مرکز پژوهشی در دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل خبر داد و افزود: درصد هستیم تا این سه مرکز پژوهشی را در مدت زمان کوتاه در دانشگاه‌های پیام‌نور استان اردبیل راه‌اندازی کنیم.

محرم‌زاده با اشاره به مشکل زیرساختی دانشگاه پیام‌نور مشگین‌شهر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در معرفی و بازاریابی دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر در راستای پذیرش دانشجو و حتی راه‌اندازی مغازه‌های تجاری در درب ورودی دانشگاه، ساماندهی زیرساخت راه این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: نبود راه در خیابان اصلی، مسیر دانشگاه پیان‌نور مشگین‌شهر را به فرعی کشیده که در راستای ساماندهی زیرساخت راه این دانشگاه نیازمند همکاری فرماندار و نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل اظهار کرد: علی‌رغم توسعه فضاهای دانشگاهی و گسترش آن، هزینه‌هایی برای کانون فرهنگی نیز در دانشگاه‌های پیام‌نور استان اختصاص داده‌ایم و همچنین طرح گلخانه دانشگاه پیام‌نور نیز تصویب شده و برای مراحل نهایی تأیید به تهران فرستاده شده است.

محرم‌زاده گفت: سالن‌های ورزشی که قبلا در فضاهای غیراستاندارد و دور از مرکز ایجاد شده بود با موافقت کمیته فنی برای جابجایی این سالن‌های ورزشی مجوز دریافت کردیم که امیدواریم به زودی عملیات آن اجرایی شده و در اختیار دانشجویان قرار داده شود.

وی افزود: در طول یک سال گذشته در بحث فرهنگی دو بار مسئولیت دبیر هم‌اندیشی ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگی به دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل واگذار شد و هشت جلسه را با حضور آقای مدبر برگزار کردیم و بعد از مدت یک سال موافقت نهاد دفتری مقام معظم رهبری به مسئولیت آقای حسنی پور دبیر شورای هم اندیشی در دانشگاه پیام نور اردبیل واقع شد.

رئیس دانشگاه پیان‌نور استان اردبیل از مشکل جذب دانشجو، از طرح تجمیع واحدهای درسی در مراکز دانشگاهی انگوت در گرمی، رضی در مشگین‌شهر، و شهرستان‌های هیر و نیر در اردبیل خبر داد.

محرم‌زاده افزود: مشکل جذب دانشجو در سراسر کشور دیده می‌شود و برای راه‌اندازی بعضی رشته‌ها نظیر تحصیلات تکمیلی در رشته ریاضی و مدیریت توریسم در دانشگاه پیام‌نور مشگین‌شهر طبق قانون نیاز است تا مرکز استان در صورت داشتن این رشته‌ها در شهرستان‌های تابعه برگزار شود که درصدد حل این مشکل و راه‌اندازی رشته‌های مذکور در دانشگاه پیام‌نور مشگین‌شهر هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار