خطیب جمعه قوچان:

دانشجویان و اساتید دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند

خطیب جمعه قوچان گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا دشمن برای نفوذ دانشگاه‌ها را هدف خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۵۵۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به اینکه همزمانی رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) با امام حسن مجتبی(ع) سبب به غفلت رفتن سخن درباره امام دوم شیعیان توسط خطبا و سخنرانان می‌شود، اظهار کرد: کتاب‌های متعددی درباره محبت وارد شده از سوی پیامبر اکرم نسبت به امام حسن (ع) مطالبی ذکر شده است.

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت (ع) و ولایت نسبت به آنها ذخیره و سرمایه است، گفت: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد امام حسن (ع) به خاطر نداشتن یار و یاور مبارزه با معاویه را متوقف کرد و نمی‌توان این موضوع را صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه دانست.

امام جمعه قوچان به تأکید بر این موضوع که همه بلاهای وارد شده بر امت اسلامی به خاطر جدا کردن قرآن و عترت از یکدیگر است، بیان کرد: کسانی که به طمع دنیا پا روی حق می‌گذارند و نوکری اجانب را می‌کنند، مزد همانند اربابانشان است و خیر دنیا و آخرت را نمی‌بینند.

وی با اشاره به اینکه اگر در آن زمان مردم، امام و رهبر خود رها نمی‌کردند، رنج و بلاهای امروز دنیای اسلامی بوجود نمی‌آمد، تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) از امام حسین (ع) مظلوم‌تر بودند، زیرا امام حسین (ع) در قیام عاشورا 72 یار وفادار داشت، اما امام حسن (ع) در میدان نبرد تنها گذاشته شد.

طباطبایی با اشاره به 18 آذر روز وقف و اینکه متأسفانه سنت حسنه وقف در میان ملت جا نیافتاده، تأکید کرد: این عمل خداپسندانه دارای خیر و برکاتی بوده که بهترین ذخیره برای آخرت است و مسئولان اوقاف باید برای حفظ موقوفات دقت بیشتری به خرج دهند تا مردم اعتمادشان افزایش یابد.

وی یادآور شد: وقتی انسان از دنیا می‌رود بازمانده‌ها تا مدتی فرد فوت شده را در ذهن دارند، اما آنچه که به عنوان صدقه جاریه و باقیات الصالحات می‌ماند، همین سنت حسنه وقف است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه امید به جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی بوده، زیرا مسئولان آینده‌ساز این کشور هستند، عنوان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا دشمن برای نفوذ دانشگاه‌ها را هدف خود قرار داده است.

وی دانشگاه را محل آگاهی، تولید علم و بصیرت‌افزایی دانست و خاطرنشان کرد: قشر فرهیخته دانشگاهی باید مراقب توطئه‌ها و فریب‌های فریبکارانه چهره بزک کرده استکبار جهانی بوده و گول شعارهای دموکراسی و آزادی‌خواهی غرب را نخورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها