خبرهای داغ:
در نخستین نشست خبری استاندار جدید قزوین:

استاندار قزوین بدون دخالت حزب و جناحی انتخاب شده است

نخستین نشست خبری استاندار جدید قزوین با حواشی همراه بود که بیشترین زمان جلسه به توضیح در خصوص انتصابات استاندر در دو هفته اخیر اختصاص یافت و این مسئول بر عدم دخالت‌های جناحی در اقدامات یاد شده تأکید داشت.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۰۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، نخستین نشست خبری استاندار جدید قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات این دستگاه حاکمیتی برگزار شد با حواشی همراه بود که بیشترین زمان جلسه به توضیح در خصوص انتصابات استاندار در دو هفته اخیر اختصاص یافت و این مسئول بر عدم دخالت‌های جناحی در اقدامات یاد شده تأکید داشت.

این جلسه که مطابق زمان‌بندی تعیین شده برگزار شد بیانگر تداوم جلسات بدون معطلی دفتر استاندار بود که با وجود تغییر این مسئول همچنان زمان مقرر جلسات در دفتر استاندار قزوین جابه‌جا نمی‌شود چراکه بر خلاف بسیاری از نشست‌ها، همایش‌های و جلسات مسئولان در برخی از دستگاه‌های اجرایی نشست‌های دفتر استاندار از گذشته تاکنون با کمترین تغییر زمان همراه است.

در ابتدای نخستین نشست خبری استاندار قزوین با اصحاب رسانه این استان حدود 70 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار نام خود و رسانه حوزه فعالیتشان را معرفی کردند تا در زمینه آشنایی و استمرار همکاری‌های آن‌ها با مسئولان استانداری مؤثر باشد.

با توجه به شناخت دقیق استاندار و مطالعاتی که از حوزه گوناگون استان قزوین انجام داده بود حدود یک ساعت زمان برای تبیین ظرفیت‌ها و اولویت‌های اجرایی و مدیریتی این استان و راه‌های دستیابی به آن زمان صرف شد که پس از صحبت‌های استاندار برخی از خبرنگاران سؤالات خود را مطرح کردند.

زمان اندک جلسه و حضور گسترده رسانه‌ها مانع از دستیابی تمام خبرنگاران به تریبون برای طرح سؤال خود شد که با قول مساعد استاندار قزوین برای برگزاری نشست خبری دیگر، امید به دل‌های خبرنگاران بازگشت؛ انتظار می‌رود با تحقق این اقدام در زمانی کوتاه، نمایندگان رسانه‌های جمعی به پاسخ پرسش‌های خود دست یابند.

بسیاری از زمان اختصاص یافته برای برگزاری نشست خبری به تبیین ایده‌های استاندار قزوین در خصوص چگونگی تصمیم‌گیری برای تغییر مسئولان و معاونان خود و فرمانداران استان قزوین اختصاص یافت.

مهمترین عامل تکیه خبرنگاران بر دلیل تغییرات گسترده در دو هفته نخست مسئولیت فریدون همتی مطالب آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه شهر قزوین پیش از برگزاری نشست خبری بود که امام جمعه این شهر به تغییرات صورت گرفته در مسئولیت‌های اجرایی انتقاد داشت.

یادآور می‌شود، امام جمعه شهر قزوین در این خطبه‌ها بر نگرانی مردم انقلابی قزوین در خصوص تغییرات فراوان در مسئولیت‌های اجرایی و لزوم بهره‌مندی فریدون همتی بر استقلال در تصمیم‌گیری و پرهیز از انجام اقدامات جناحی این مسئول تأکید کرد.

همتی، پاسخگویی به نماینده ولی فقیه در استان قزوین را وظیفه خود و معاونانش عنوان کرد و افزود: بنده برای تغییرات صورت گرفته از حزب و جناحی پیروی نکرده و استقلال در تصمیم‌گیری‌ها داشته‌ام.

محمد مدرسی خبرنگار روزنامه جوان با حضور در جلسه این موضوع را برای استاندار قزوین مطرح کرد که شائبه گرایش سیاسی برای تغییر مسئولان در مجموعه استانداری قزوین وجود دارد چراکه اغلب افراد تغییر یافته از نیروهای باقی‌مانده دولت قبل هستند و با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات، شبهه انحراف سیاسی در روند تصمیم‌گیری‌های شما ایجاد می‌شود.

همتی این موضوع را اتفاقی مطرح کرد و برای تغییر نیروهایی که در دولت یازدهم انتخاب و در مسئولیت‌های اجرایی قرار داده شدند، لزوم بررسی و ارزیابی را ضروری دانست تا اگر حتی در عمر 30 ماهه از دولت تدبیر و امید نیز در این جایگاه قرار گرفتند اما توانایی کافی ندارند از افراد بهتری استفاده شود.

گفتنی است، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی، ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی، عباس‌علی درافشانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین و برخی دیگر از مشاوران استاندار قزوین از جمله افرادی بودند که همراه با فریدون همتی در نشست خبری حضور داشته اما زمانی برای پاسخگویی به خبرنگاران نیافتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها