در رابر استان کرمان برگزار شد

یادواره 32شهید پایگاه مالک اشتر و 6 شهید گمنام

پانزدهمین یادواره ۳۲ شهید پایگاه مالک اشتر و ۶۶ شهید گمنام شهرستان با حضور خانواده معزز شهدا ، سرهنگ شمس الدینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سیرجان، امام جمعه رابر، نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه جمعی از مردم و مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۳۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: سرهنگ شمس الدینی فرمانده ناحیه سیرجان ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش در این ایام گفت: به برکت سختی های کوچه های مدینه ، به برکت کوچه های کربلا وبه برکت خون دل خوردن در آفریقا، عراق، افغانستان ، سوریه، لبنان در فلسطین و یمن، به برکت ایستادگی سی و چند ساله خانواده معظم و معزز شهداء، امام راحل و مقام معظم رهبری، به برکت ایستادگی ملت ولایت پذیر و ولایتمدار ایران این جلسه زمینه ظهور امام زمان باشد.

وی به تبیین شهادت ابا عبدالله حسین (ع) پرداخت و گفت: از صدر اسلام ابوسفیان زیاد تبلیغ کرد، که بتواند پسرش معاویه به عنوان قهرمان به دنیا به نام امیرالمومنین معرفی کند سفره های رنگین انداخت.

فرمانده ناحیه سیرجان افزود: ابوسفیان برای اینکه امیرالمومنین را به مردم قالب کند و برای اینکه نامحرمان و نا اهلان را نفوذ بدهد، یکی یکی خواص را کنار زدند، به اندازه ای عمیق کار کرد بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز من و شما شیعه امیرالمومنین (ع) سیزده را نحس می دانیم .

وی ادامه داد: اینقدر عمیق کار کرد، نامحرم و نا اهلان نفوذ کردند؛ معاویه می گوید: وقتی بابام حکم خلافت را به من داد، گفت : این حکم خلافت توپ است طوری پاس کاری کن که همیشه در زمین خودمان باشد، اگر می خواهید ۴۰ سال خلافت کنید پسرم این طوری باید کار کنید، علی بد است،علی بد ....

DSC07125

فرمانده ناحیه سیرجان گفت: هر جا حرف زد مرتب گفت: علی بد است، علی بد است ... ، در روز عاشورا با این خط و خطوط یزید توانست؛ در روز روشن در ملأعام در گودی قتل گاه، سر جگر گوشه ی پسر جضرت زهرا (س) را را با آن شکل سر ببرند و همه سکوت کردند، هیچ کس چیزی نگفت.

وی ادامه داد: ۴۰ سال، پنج ، ده سال روی مغز جوانان خواندند؛ علی بد است و با این خطوط در روز عاشورا عده ای با وضو و غسل آمدند قربت علی الله سر از تن پسر پیغمبر جدا کردند، عده ای نذر کرده بودند اگر خداوند توفیق کشتن حسین را به آنها بدهد، هزار رکعت نماز بخواند، چندین شتر در راه خدا قربانی کنند و چندین ختم قرآن بخوانند.

فرمانده ناحیه سیرجان با بیان اینکه از امام سجاد(ع) پرسیدند کجا به شما سخت گذشت، سه مرتبه فرمودند: الشام ، الشام الشام .

جبهه ، یک کتاب قطور پر رمز و رازی است

وی با بیان اینکه از کجای جبهه بگویم، شرایط سخت بود و دوربین ها نتوانستند احوال رزمندگان را ثبت و ضبط کند افزود: ای کاش می توانستم برای شما مردم یک شب از جبهه بگویم، ای کاش من امشب می توانستم لحظه وداع یارانمان را در شب عملیات کربلای ۴ ، والفجر ۸ ، کربلای یک ، کربلای ۵ را به شما بگویم .

شمس الدینی تصریح کرد: جبهه هزار رمز دارد، یک کتاب قطور پر رمز و رازی است کدام یک را امشب به شما مردم روایت کنیم ، اگر شما از رزمندگان خودتتان از حاج قاسم سؤال کنید تو جبهه کجا به شما سخت گذشت؟ به خدا چند بار به شمامی گوید: ام الرصاص، ام الرصاص، ام الرصاص.

DSC07120

وی با بیان اینکه شهدای غواص، شهدای جزیره ام الرصاص بودند افزود: در ام الرصاص خیلی به بچه های ما سخت گذشت؛ از سگ هاری که به گردن شهدای غواص رها کردند و با دست های بسته زنده بگور شان کردند؛هر کدام یا می گفتند یا امیرالمومنین ما مظلومانه اینجا به شهادت می رسیم ، کدام زاویه جنگ را ما برای شما روایت کنیم .

فرمانده ناحیه سیرجان با اشاره به حدیث کساء و گردان ۴۱۶ که ۴ فرمانده آن شهید شدند ادامه داد: مگر ما می توانیم بگویی اینها آدم ویژه ای نبود، در جامعه یک مادر پیدا کنید مثل حاج قاسم دنیا بیاورد، امکان ندارد مثل مغفوری امکان ندارد.

جبهه هر چه بود، تبلیغ دین بود

وی ادامه داد: مادرانی فرزندانی به دنیا آورند هشت سال در جبهه بودند یک مورد گناه در جبهه گزارش نشده ؛ مگر مادران شهیدان زینلی در زرند کرمان که شیمیایی می شود و از زنان شیمیایی استان کرمان است، این زن می تواند مادر معمولی باشد و ویژه نباشد.

فرمانده ناحیه سیرجان گفت :جوان ۱۶ ساله ای ایرانی که در چنگ دشمن در مقابل دوربین انگلیس و آمریکا است ، مسلسل ها آماده،دست ها روی ماشه ، کلاهک ها روی سر، چراغ قوه ها روشن می خواهند مصاحبه بگیرند شهید شهسواری با مچ گره کرده فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد ، مگر ما می توانیم بگوییم اینهاآدم های ویژه ای نبودند .

وی با بیان اینکه جبهه هر چه بود، تبلیغ دین بود، افزود: فرزند شما از رابر اعزام جبهه می شود دراهواز می رسیدند می گفتند اینجا موقعیت امام رضا(ع)، موقعیت امام علی(ع)، موقعیت امام سجاد(ع) و موقعیت خاتم النبیاست؛ موقعیت ها تبلیغ دین بود ، گردان ها ( گردان عاشورا ، گردان امامحسین (ع) گردان امام علی (ع) ...) و عملیات ها (کربلای ۴، محرم ، والفجر... ) هم تبلیغ دین بود .

فرمانده سیرجان ادامه داد: اسلحه ی بچه های شما که رو به رویشان تانک های فرانسه و شوروی سابق و انواع مین های ضد نفر، ضد خودرو، ضد تانک به وفور آنجا می پاشیدند، اسلحه شما یک سربند است روی آن نوشته یا زهرا(س) ، یا حسین(ع)، یا علی(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا فاطمه (س) اسلحه هم تبلیغ دین بود .

هر شهید یک معلم اخلاق بود

وی خاطر نشان کرد : امام دست این رزمندگان را می بوسید و غبطه به حال آنها می خورد .

سرهنگ شمس الدینی با بیان اینکه اگر قطرات اشک شهداء را در یک ظرف بریزیم اگر آن ظرف تمیز نباشد تطهیر می شود افزود: ای کاش ما می توانستیم به شما بگوییم که این ظرف تعداد قطرات اشک رزمنده شما در جبهه است این قدر بابت پیروزی اسلام و پای زیارت عاشورای امام حسین (ع) گریه کرد و اشک ریخت و با رمز یا فاطمه الزهرا به سر دشمن زد تا آن پیروزی را به دست آورد .

وی هر زاویه از دفاع مقدس و شهدای عزیز را کلاس اخلاق دانست و افزود : معلم کلاس شهید کاظم علیمرادی، شهید احمد سلیمانی، شهید علی ژاله، یک کلاس درس اخلاق بود؛ هر شهید آنجا یک معلم اخلاق بود و بچه ها پای کلاس آنها می نشستند.

 

سرهنگ شمس الدینی با بیان اینکه امروز چندین سال از آن دوران می گذرد، جنگ طولانی وبین المللی بوده و دستاوردهای زیادی داشت گفت: بر اساس آیات قرآن همه میت می شویم و می میریم اما هرگز فکر نکنید شهدا المواتند بلکه اینها زنده اند و نزد خدا وند روزی می خورند .وی با بیان اینکه امامان معصوم وقتی از دنیا رفتند آنها را شستند و غسل کردند، اما قرآن می گوید شهید نه غسل دارد و نه کفن؛ بچه های ما را با پوتین هایشان دفن کردند.

وی با بیان اینکه شهداء زنده اند و کسی حق ندارد اینها را مرده بداند عنوان کرد: امرو ز یک نعمت بزرگ در کشورمان داریم قدر این نعمت را همه باید بدانند و آن نعمت وجود رهبری عزیز ماست؛ حجت بر همه تمام است، کسی نمی تواند بگوید در این چالش من راه را تشخیص ندادم .

فرمانده ناحیه سیرجان با اشاره به سوره انفال از پیامد های بعد از جنگ در ادامه گفت : هر گاه شما با یک شبهه مواجه شده اید؛ ثابت قدم باشید زیاد ذکر خدا را بگویید و یاد خدا را فراموش نکنید، گروه گروه نشوید ؛ صبر پیشه کنید دوران بعد از جنگ دوران صبر است .

عریانی شده ، بیماری دوران ما

وی با اشاره به اینکه در سی سال گذشته وقایعی برای کشور رخ داده که تشخیص دشمنان و دوستان انقلاب سخت شده، دشمن فتنه کرده؛ انگار هر کس که از راه برود، متدین تر است هر که کاسه ای زیر نیم کاسه اش است باید توی مجلس برود گفت : یک ساله مقام معظم رهبری روی نفوذ زوم کرده است، الان ۵ سال است در مغز جوانان و نو جوانان ما کار کردند، امروز دختران و پسران ما از خانه بیرون نمی روند مگر با این نیت، که بهشان نگاه کنند، عریانی شده بیماری دوران ما .

سرهنگ شمس الدینی گفت : سایپای دجال واره و بلوتوث های پر سرعت چکار کردند که دسترسی به ناموس شیعه چقدر آسان شده، آی شهدا شرمنده ایم .

وی با بیان اینکه این دوران شباهت زیادی به دهه چهارم پیغمبر دارد و افزود : کم سن سال ترین قشر بسیج تیر می خورد، آتش آهن را ذوب می کند، چه برسد به گوشت و پوست بچه های ما ، به فرمانده اش گفت: چفیه من در دهانم بگذار تا دشمن صدای من را دشمن نشنود و نفهمد، رزمنده ها لو ندهند، عملیات موفقیت آمیز باشد، من بسوزم اما صدا نکنم؛ اما امروز ما شر منده ایم .

DSC07165

ما عزاداران حسینی زیر بار ظلم هرگز نخواهیم رفت

منظری توکلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیر با اشاره به وصیت نامه های بیشتر شهدا گفت : شهداء تبعیت محض از ولایت و رهبری داشتند و امروز هر چه داریم از برکت وجود رهبری ، ولایت و خون مقدس شهداست

وی توصیه دیگر شهداء را تکریم والدین و احترام به پدر و مادر خواند و افزود: اگر به زندگی سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی نگاه کنید با همه گرفتاری هایی که دارد سعی کرده از هر فرصتی برای دست بوسی از والدینش حضور پیدا کند، دست بوس و مطیع امر پدر و مادرتان باشید.

علیرضا منظری توکلی نیز به حجاب که در تمامی وصیت نامه های شهدا به نحوی اشاره شده اذعان داشت : در وصیت نامه های شهدا آمده است؛ خواهرم حجاب تو کوبنده تر از خون من است، همه خواهران محجوبه، تداعی کننده راه شهدا هستند.

و ی نیز به مبارزه با استکبار مخصوصاً آمریکا تأکید کرد و ادامه داد: امروز عده ای به واسطه ای اینکه به نوعی در اطلاعات غلط قرار گرفته اند، دم از ارتباط با آمریکا می زنند، رابطه با آمریکا رابطه گرگ ومیش است، ما باید مواظب باشیم .

منظری توکلی بیان داشت : کسانی که فکر می کنند رابطه با آمریکا سود دارد، اگر رابطه با آمریکا می توانست مشکلات را حل کند امروز د ر افغانستان و در جای و جای جهان نبایستی هیچ مشکلی وجود داشته باشد؛ این همه کشتار به دست آمریکاست با پول های غارت شده از بیت المال که به وسیله عربستان و آل سعود برای داعش وغیره هزینه می شود.

وی عنوان داشت : ما عزاداران حسینی ندای هیهات من ذله سر می دهیم و زیر بار ظلم هرگز نخواهیم رفت و تا جان در بدن داریم با استکبار مبارزه خواهیم کرد .

DSC07152

حجت الاسلام صادقی نیز در این مراسم معنوی ضمن عرض تسلیت شب اربعین حسینی اظهار داشت: شهداء و فرزندان شما به وعده های خدا اعتقاد و یقین داشته اند ؛ جوان بسیجی وقتی امام امت ندا ی حرکت به سمت جبهه را داد ، وعده ای به آنها از ماشین، خانه ، سفر زیارتی نداد؛ اصلاً و ابداً، بارها گفتند : ما به وعده های خدا اعتقاد و یقین داریم .

کسانی که سیلی و تو دهنی از انقلاب خوردند چرا الان پایشان وسط می آید

وی ادامه داد: جوانان؛ شهدای ما جوان بودند، عشق داشتند، دوست داشتند در دنیا زندگی کنند و زن و فرزند داشته باشد چه یقینی آنها را به معرکه جنگ کشاند، نفس گرم روح الله کبیر امام بزرگوار که فرمودند: در جبهه جنگ مقاومت کنید .

امام جمعه رابر افزود: آقایان و بزرگان جواب خانواده های شهدا را بدهید؛ کسانی که سیلی و تو دهنی از انقلاب خوردند چرا الان کم کم پایشان وسط می آید، به اسم خیر مدرسه ساز جشواره و بزرگداشت برگزار می کند و پیام آن کسی که سیلی از مردم و شهدا خورده اند را می خواند و تمجید می کند، دیگر جایگاهی شما ندارید، به اسم خیر مدرسه ساز برنامه ها را اجرا و جرأت نمی کنید به اسم خودت اجرا کنید.

وی ادامه داد: مردم همان مردمی هستند که فرزندانشان گوش به فرمان ولایت و دراین زمان نیزهمان مردم است، که انسجام شان بیشتر شده ، بارها و بارها مردم ایران را امتحان کردید و دیدید، در فتنه ۸۸ مردم چه تو دهنی به شما زده اند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به آیه قرآن که منافقان چه زن و مرد در کنار کفار قرار داده، افزود : چرا مردم را اذیت می کنید، این مردم تهدید ها را پشت سر گذاشتند و بدتر از آن هم پشت سر می گذارند، شما نمی خواهید برای مردم آزادی و تحریم ها را بردارید؛ دیدید عقب نشینی کردند و آژانس دبه در آورد،هم تحریمها و تعلیق ها؛ پس چه گرفتید.

وی ادامه داد: کفار دبه در آورد، آقایان می گویند زمان می برد؛ مقام معظم رهبری فرمودند: مراقب باشید حواستان را جمع کنید اگر یک امتیاز به شما بدهند ۱۰ امتیاز از شما می گیرند، یک امتیاز هم که ندادند دبه درآورند.

اگر روح شهید عصبانی شود له تان می کند

امام جمعه رابر ادامه داد : آن شهیدی که در جنگ حاضر نشد، حتی یک وجب از خاک ایران را بدهد، آن شهیدی از ناموس، میهن از ولایت دفاع کرد .

وی گفت : عمل صالح؛ روزه، نماز و خمس نیست بیشتر جهاد است، چقدر به خودتان ایمان و اعتقاد دارید، چقدر با مردم بازی می کنید، چقدر فرش قرمز زیر پایتان می گذارید .

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: یقین داشته باشید اگر فرزند ان شهدای شما در زمان ابی عبدالله الحسین (ع) و امیرالمومنین علی(ع) بودند امام را حمایت می کردند، چون ثابت کردند.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری مطلبی را می فرآیند؛ چرا نمی گیرید؟! چقدر رهبری بگویند، کار خودتان را می کنید، یقین داشته باشید، روح شهداء در کالبد این جامعه در حرکت است، اگر روح شهید عصبانی شود له تان می کند .

امام جمعه رابر تصریح کرد: آنهای که ادعای سواد و حوزه رفتن می کنند؛ نزدیک سیصدو اندی اتاق فکر آمریکا برای ایرانیان تشکیل داده هر اتاق فکر ۱۰۰ متفکر در آن نشسته و نقشه برای ایرانیان طراحی می کند ، شما نمی خواهد آب به آسیاب دشمن بریزید.

وی خاطر نشان کرد : پدران و مادران شهداء جوانان، دختران و پسرانتان را در این شب اربعین بسیار دعا کنید.

DSC07112

یادواره شهدا، کوچکترین کاری که ذره ای از دِین شهدا نسبت به خودمان ادا کنیم

مصطفی امام بخش فرمانده ناحیه رابر نیز ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت سالروز اربعین حسینی، یاد و خاطر ۳۲ شهید گلگون کفن و ۶ شهید گمنام پایگاه مسجد جامع را گرامی داشت و گفت : امسال پانزدهمین سالگرد متوالی که در شب اربعین سید و سالار شهیدان یادواره ۳۸ شهید گلگون کفن برگزار شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰ شهید عزیز شهرستان رابردر سالهای دفاع مقدس به ندای هل من ناصرو ینصرونی ولی زمان خودشان لبیک گفتند و جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و از عزیز ترین چیز خودشان که جانشان بود گذشتند و به ندای ولی شا ن ، لبیک گفتند و آن حماسه ای را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت رابر با بیان اینکه آسایش و امنیت زندگی امروز ما مدیون شهدای عزیزمی باشد، افزود : اگر امروز آرامشی داریم ، اگر امروز نفس می کشیم، مدیون این شهدای عزیز هستیم، که از همه چیز خود گذشتند، از زن، بچه ، شغل و مدرسه گذشتند و به جبهه های جنگ شتافتند.

وی اذعان داشت: امروز من و شما در کمال آسایش و آرامش در این منطقه ای که اطرافش تمام خونریزی و جنگ است و ما در آرامش زندگی می کنیم ، و همه چیز را مدیون این شهدای عزیز هستیم؛لذا یادواره کوچکترین کاری است که ذره ای از دِین شهدا را نسبت به خودمان ادا کرده باشیم.

گفتنی است برنامه های دیگر این یادواره قرائت شعر و دکلمه در باره بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا همراه با مداحی اهل بیت (ع) به عزاداری و سینه زنی پرداختند

انتهای پیام /ت

 

ارسال نظرات