معاون استاندار اردبیل:

تشکیل چندین کارگروه مختلف برای تدوین برنامه ششم توسعه

برنامه توسعه سندی است که در آن شرایط مطلوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه پیش‌بینی می‌شود و باید توجه داشت که این برنامه‌ نزدیک به واقعیت بوده و نباید آرمان‌گرا باشد چرا که باید با بررسی درست و دقیق به اهداف مد نظر خود برسیم.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۷۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه زیربنایی تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل گفت: برای تدوین برنامه ششم توسعه استان اردبیل چندین کارگروه مختلف در استان تشکیل شده است که در این رابطه فعالیت 4 کمیته فنی، عمران شهری و سکونت‌های غیررسمی،‌ کمیته فنی و عمران روستایی و عشایری،‌ کمیته حمل و نقل و ارتباطات و کمیته انرژی زیر نظر معاونت عمرانی استانداری اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی گفت: برنامه توسعه سندی است که در آن شرایط مطلوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه پیش‌بینی می‌شود که باید توجه داشته باشیم برنامه تدوین شده، برنامه‌ای نزدیک به واقعیت بوده و نباید آرمان‌گرا باشد چرا که باید با بررسی درست و دقیق به اهداف مد نظر خود برسیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در کارگروه زیربنایی تدوین برنامه ششم دستگاه‌های بسیاری عضو هستند که در جلسات تشکیل شده ابتدا باید گزارش عملکرد برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه استان اردبیل ارائه شود و بعد از این موضوع تغییر وضع موجود استان اردبیل در تهیه برنامه ششم توسعه اشاره شود و در نهایت برای تدیون این برنامه اقدام کنیم.

آذرنژاد تصریح کرد: باید به آمارها و موفقیت‌ها و شکست‌های برنامه چهارم و پنجم توسعه توجه داشته باشیم و دلایل پیروزی و شکست را تحلیل کنیم و با استفاده از تجربه گذشته بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: سند توسعه استان اردبیل باید شامل اهداف کلی و برخورداری از کیفیت و کمیت مطلوب باشد که این امر زمانی محقق می‌شود که راهبردها و اقدامات را هدفمند پیش‌بینی کنیم که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید مشارکت فعال داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برنامه تدوین شده برای سند ششم توسعه باید به واقعیت نزدیک بوده و باید به ارتقای بهره‌وری در این برنامه توجه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار