خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، رفع تحریم ها و حل مشکلات بانکی برای توسعه روزافزون صادرات غیرنفتی در دوران پساتحریم برنامه ریزی مدون لازم است.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۸۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در حاشیه بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی با محور توسعه اقتصاد ملی در دوران پساتحریم، در گفتگو با خبرنگاران افزود: برخی کشورهای همسایه ایران در نزدیکی آذربایجان شرقی می توانند بازار خوبی برای محصولات تولیدی این استان باشند.
وی ادامه داد: با توجه به دارا بودن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ارمنستان و نزدیکی به عراق، برنامه ریزی برای تامین مایحتاج این کشورها در اولویت صادرات این استان قرار دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بازارهای جمهوری آذربایجان اضافه کرد: از طریق بازار جمهوری آذربایجان تلاش خواهیم کرد ارتباطات تجاری را با کشورهای حوزه قفقاز و روسیه توسعه دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای ورود به بازار کشورهای هدف بررسی های مقدماتی انجام شده و مذاکرات سیاسی در حال انجام است، اضافه کرد: در این همایش با توجه به حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت، امیدواریم مراحل اجرایی این کار فراهم شود تا بر این اساس، واحدهای استانی بتوانند در آینده نزدیک با یک جهش مضاعف وارد بازارهای جدید شوند.
جبارزاده افزود: باید در سال آینده برای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه آماده بود و در این زمینه امیدواریم شاهد حضور درخشان بخش خصوصی در عرصه صادرات باشیم.
وی گفت: ما به عنوان نماینده دولت در استان آماده هر گونه همکاری با واحدهای تولیدی هستیم تا در بحث توسعه صادرات غیرنفتی که اساس و پایه اقتصاد مقاومتی است، بتوانیم دین خودمان را به کشور ادا کنیم.


بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی به منظور بررسی اقتصاد ایران در دوران پساتحریم و راهکارهای بهبود فضای کسب و کار با حضور مسئولان صاحب نظر و تراز اول کشور در تبریز برگزار شد.


ارسال نظرات