دبیر جشنواره علمی و پژوهشی"تاثریا" از برگزاری 30 کارگاه اقتصاد مقاومتی و کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۹۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ میر احمدی امروز در جشنواره علمی و پژوهشی تا ثریا با بیان اینکه تاکنون 30کارگاه اقتصاد مقاومتی و کرسی آزاد اندیشی در استا برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسات موانع دستیابی به اقتصاد مقاومتی در دو حوزه کشوری و استانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی، دوری از خام فروشی و دوری اقتصاد کشور از تک محصولی بودن را راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر بتوانیم صادرات غیر نفتی خود را در کشور افزایش دهیم می‌توانیم از اقتصاد تک محصولی دور شویم و راه را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی هموار سازیم.

دبیر برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی تا ثریا واسطه گری و دلالی را مشکل اصلی بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: دلالی محصولات کشاورزی موجب ایجاد بازارهای غیر مولد در کشور شده است که باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق از این کار جلوگیری شود.

میراحمدی با بیان اینکه هر استان از ظرفیت‌ها متفاوتی برخوردار است گفت: استان چهارمحال وبختیاری با توجه به میزان بارش‌ها از ظرفیت‌های زیادی همچون در بخش گردشگری، کشاورزی و دامداری برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده لازم را برد.

وی افزود: باید از مقاله محوری خارج شوند و بتوانند تحقیقات و پژوهش‌های خود را به سمت ایجاد فناوری جدید سوق دهند.

دبیر جشنواره علمی و پژوهشی تا ثریا بیان کرد: تا کنون در استان 30کارگاه اقتصاد مقاومتی و کرسی آزاد اندیشی برگزار شده است.

ارسال نظرات