مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

۱۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان است

در حاضر ۱۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده اند که از این تعداد بالای ۴۲درصد معلولان جسمی حرکتی هستند.
کد خبر: ۸۶۰۳۷۷۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مراسم تجلیل از معلولان به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حاضر ۱۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده اند که از این تعداد بالای ۴۲درصد معلولان جسمی حرکتی هستند.

محمد محمدی قیداری افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۵۴۹ نفر از معلولان استان زنجان مستمری ماهیانه دریافت می‌كنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۸۵۳ دانش آموز،۲۸۰ دانشجو، ۲۸۸ ضایعه نخاعی و ۳۸ هزار نفر معلول روستایی تحت پوشش خدمات اداره كل بهزیستی هستند.

محمدی قیداری به نقش کمیسیون های پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: كمیسیون‌های پزشكی نقش پررنگی در تشخیص نوع و میزان معلولیت دارند چرا که تاكنون ۱۷۷ سرباز با تشخیص كمسیون مشمول معافیت شده‌اند.

وی به اشتغال معلولان اشاره کرد و افزود: ۱۴۶ نفر معلول شهری و ۱۴۸ نفر معلول روستایی با اهتمام اداره كل صاحب شغل شده‌اند.

محمدی قیداری تصریح کرد: خوشبختانه تاكنون هزار و ۴۵۰ واحد مسكن مهر تحویل معلولان استان شده و ۴ هزار ۱۸۲ پرونده معلولیت نیز به تشكل‌های غیردولتی واگذار شده و در مجموع ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش مراكز بهزیستی هستند.

مدیر کل بهزیستی استان زنحان با اشاره به مناسب سازی فضاها برای معلولان گفت: جامعه حمایت از حقوق معلولان، سازمان ها و نهادهای مرتبط در تلاش برای تحقق این امر هستند تا اماکن عمومی و مبلمان شهری را برای معلولان مناسب سازی کنند که سازمان بهزیستی ناظر این امر است و دبیرخانه آن در سازمان بهزیستی قرار دارد.

ارسال نظرات