رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان:

پژوهش اساس فعالیت موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌هاست

پژوهش اساس فعالیت موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌هاست و هفته پژوهش فرصتی برای برقراری ارتباط با بدنه جامعه و معرفی اهمیت و ظرفیت‌های این بخش است.
کد خبر: ۸۶۰۳۷۸۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در آیین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهنده اظهار داشت: هفته پژوهش در چند سال گذشته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نام‌گذاری شده که هدف آن معرفی پژوهش به عموم مردم است.

حمیدرضا خالصی فرد افزود: در دانشگاه‌ها یک روز برای بازدید عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان به منظور آشنایی با فعالیت‌های این موسسات ترتیب داده شده و این در حالی است که درهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان همیشه بر روی دانش‌آموزان و مردم باز است.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با اشاره به اینکه معرفی برنامه‌های هفته پژوهش به طور عمده به مدارس و جوانان اختصاص دارد، بیان کرد: تحقق روح پژوهشگری در جامعه به دست دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.

خالصی‌فرد با اشاره به اینکه برخی وجود تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیچیده را ضرورتی برای رسیدن به پاسخ پرسش‌ها عنوان می‌کنند، گفت: پژوهش با یک پرسش منطقی آغاز می‌شود و با یک راه حل منطقی به پاسخ می‌رسد.

وی ابراز کرد: مغز جوانان بی‌پروا است و باید روحیه پرسشگری در آنها وجود داشته باشد و یکی از نکته‌های مهم این است که نباید پژوهش بدون نقد رها شود.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بیان کرد: جوانان و پژوهشگران باید پله‌پله مشاهدات و یافته‌های خود را ثبت کنند و باید امکانات لازم برای آنها فراهم شود تا ذهنشان را به چالش بکشد.

گفتن است،30 نفر از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر با حضور رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، رئیس بنیاد نخبگان، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل فنی و حرفه‌ای و سایر مسئولان تجلیل شدند.

حوزه‌هایی که دانش‌آموزان برتر در آنها تجلیل شدند، شامل برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی، المپیادهای علمی، ادبی و فناوری نانو، همایش دانش‌آموزی نجوم، فراخوان پرسش مهر، مقاله پژوهشی مسابقات فرهنگی دانش‌آموزی و نفرات برتر کنکور سراسری بودند.

ارسال نظرات