بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز دانشجو آورده است: جریان منحط روشنفکری همواره به دنبال ناامید کردن جریان دانشجویی نسبت به کارآمدی دین در عرصه اداره جامعه بوده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۰۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو صادر شده، به شرح زیر است:

 

درچه روزی مقام دانشجو را گرامی می داریم؟ روز خونین 16 آذر؛ این خود به نیکی می نمایاند که اعتلای دانشجو در ایستادگی برسرآرمان استقلال، نفی ظلم و استبداد و عدالت اجتماعی است.

 

جنبش دانشجویی ایران تاریخ پرفراز و نشیبی دارد.

 

جنبش دانشجویی را باید نمودار آرمانخواهی، آزادگی،مبارزه با ظلم و وابستگی دانست.

 

ملت ایران و جنبش دانشجویی با از سرگذراندن تجربه های تلخ تاریخی به خوبی دریافت که جز با بازگشت به خویشتن و ایستادگی و هزینه دادن در مقابل نفوذ بیگانه، طعم عزت و شرف و آزادی را نخواهد چشید.

 

با گذر از مقطع وقوع تحول عظیم سال 1357 یعنی انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری خمینی کبیر (ره) جنبش دانشجویی ایران با تاسی از امام امت در قالب نام زیبای دانشجویان پیرو خط امام با هوشیاری و اقدام به موقع انقلاب دوم را رقم زد و ضربه فراموش نشدنی به پیکره استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار وارد آورد. بعداز آن هم با حضور گسترده دانشجویان درمیدانهای شرف و خون – دفاع مقدس – دلدادگی خود را نسبت به آرمان حاکمیت معنویت در زندگی بشر به خوبی نشان داد.

 

در طول دوران افتخار آمیز جنبش دانشجویی ایران پس از انقلاب، عدالت اجتماعی و رفع فاصله طبقاتی و مبارزه با اشرافیت و دنیازدگی مسئولان نظام و دریک کلام حرکت به سمت برقراری قسط و توحید در جامعه، جزو آرمانهای جنبش دانشجویی ایران بوده است.

 

اما جریان منحط و سیاه روشنفکری در ایران – جریان روشنفکری که سلسله جنبان آن ملکم خان ارمنی و امثال تقی زاده هاست – همیشه علی رغم ادعاها و ژست های پرطمطراق نجات جامعه ایرانی و حرکت دادن جامعه به سمت پیشرفت و تمدن؛ از ابتدا تا کنون به انحاء گوناگون مروج وابستگی کشور و تهی شدن جوان ایرانی از ارزشهای معنوی و معارف حقه اهل بیت (ع) و نماد کامل از خود بیگانگی بوده است. این جریان با طلوع فجر انقلاب اسلامی پایان سراب گونه ی خیالات خود را به عیان مشاهده کرد.

 

 ضدیت با دین و رخت بربستن دین از چهره جامعه ایرانی بزرگترین آمال و آرزوی جریان روشنفکری وابسته از دیر باز بوده است. این جریان بنا به برخی دلایل اجتماعی و سیاسی دربرهه ای از دوران انقلاب فرصت ظهور و بروز در عرصه ی مقدس دانشگاه را به صورت سازمان یافته پیدا کرد و به سرعت سعی براثرگذاری و ترویج روحیه یاس در میان دانشجویان و ناامید کردن جریان دانشجویی نسبت به کارآمدی دین در عرصه اداره جامعه و تعالی بخشی جامعه داشت وبا این اقدام رویای حاکمیت سکولار را در سر می پروراند.

 

جریان مزبور با سرمایه گذاری برروی انجمن های اسلامی سعی داشت که آنها را به پایگاهی برای مبارزه با دین و ضدیت با شعائر دینی تبدیل کند. جریان روشنفکری وابسته علیه تمام آرمانهای اصیل جنبش دانشجویی مانند استقلال کشور و روحیه خودباوری جبهه گیری کرده و ایرانی و دانشجوی ایرانی را به اینکه تنها راه نجات، قدم گذاشتن در راهی است که غربی ها دهها سال قبل از آن گام برداشته اند سوق می داد و تنها راه رسیدن به پیشرفت را تبعیت بی چون و چرا از غرب و پذیرش سکولاریزم و نفی حاکمیت دین و زدودن رنگ و آثار دین از جامعه می دانست.

 

 اما جنبش دانشجویی بار دیگر آزادگی و حساسیت خود را نسبت به استقلال کشور با برائت از این جریان – که یکی از مصادیق آن ایجاد انشقاق در انجمن های اسلامی و تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل است- به اثبات رساند. جریان بیداری دانشجویان کماکان با صدای رسا و چشمان باز نفی سلطه ی بیگانه، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و اختلاف طبقاتی را فریاد می زند و پیگیری خواهد کرد.

 

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان به عنوان نماینده اصیل جریان دانشجویی اعلان می دارد که باتمام توان در پی اعتلاء بخشی به جامعه و حرکت در راستای تمدن اسلامی گام برخواهد داشت.

والعاقبه للمتقین 

ارسال نظرات