خبرهای داغ:
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس خبر داد:
سردار مینایی فرد گفت: پنج تن از شهدای دفاع مقدس که طی فرآیندهایی نظیر تطابق دی اِن اِی شناسایی شده اند طِی روزهای آینده در نقاط مختلف فارس تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۲۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری سردار مینایی فرد رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با موضوع تشییع و خاکسپاری پنج تن از شهدای شناسایی شده دفاع مقدس در فارس برگزار گردید.

سردار مینایی فرد در ابتدای صحبت هایش در این نشست خبری با اشاره به اینکه همایش اربعین قدرت نمایی جهان اسلام و مجموعه ای است که زیر لَوای جمهوری اسلامی تجمع 27 میلیونی زائران اباعبدالله حسین (ع) را سازماندهی نمود، گفت: کسانی که جنگ را به راه انداختند به ذهنشان هم نمی آمد همان افرادی که در عراق به عنوان دشمن در مقابل برادران دینی قرار دادند، امروز به این شکل دست به پذیرایی بزنند، چیزی که هیچ جای دنیا نمونه آن را سراغ نداریم، جای تشکر از ملت عراق است که با این همه مشکلات اقتصادی و زیرساختی از جمعیتی نزدیک به 27 میلیون نفر به خوبی پذیرایی نمودند.

وی افزود: مهم ترین نکته حماسه اربعین، انجام این مراسم معنوی در مقابل تهدید جهانی بویژه داعش بود، در مقایسه با حادثه مِنا می شود گفت " ننگ همیشه بر پیشانی آل سعود ماند "، در عراق با این شرایط خاص نمایش شجاعت مسلمین و اخلاق اسلامی اتفاق افتاد.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر پیگیری مسائل دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی و تحریف موضوعات دفاع مقدس، گفت: رسیدگی به وضعیت شهدا، مفقودین، بازماندگان ایشان و بخصوص موضوع تفحص مفقودین همواره مورد توجه و تاکید ایشان بوده است، از همین رو ستاد تفحص مفقودین در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است.

سردار مینایی فرد با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان های شاخص در ایثار و شهادت است، گفت: 15 هزار شهید سرافراز،  3 هزار آزاده و تعداد زیادی جانباز و ایثارگر گواه این موضوع است.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس افزود: در فارس 800 مفقود داریم که این ها  سَوای 268 شهید گمنامی هستند که در 72 نقطه استان به خاک سپرده شده اند.

سردار مینایی فرد با اشاره به مراحل تفحص و شناسایی شهدای دفاع مقدس گفت: تاکنون فعالیت های بسیاری از سوی ستاد تفحص نظیر تهیه نقشه مناطق عملیاتی و جستجوی مناطق داخلی مرزها صورت گرفته است، در برهه حاضر نیز عملیات تفحص در مناطقی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس گفت: پنج تن از شهدای دفاع مقدس که با فرآیندهایی نظیر تطابق دی اِن اِی شناسایی شده اند طِی روزهای آینده در نقاط مختلف فارس تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی با اشاره به تشخیص هویت تعداد زیادی از شهدا با بهره گیری از آزمایش دی اِن اِی گفت: تکنولوژی تشخیص هویت با دی اِن اِی در اختیار چند کشور محدود می باشد که ایران نیز یکی از کشورهای دارای این تکنولوژی است، در استان فارس از بستگان بیش از 90 درصد مفقودین نمونه های دی اِن اِی جمع آوری شده است.

سردار مینایی فرد در بخش دیگری از صحبت هایش از تشخیص هویت 5 شهید دفن شده بصورت گمنام در استان فارس خبر داد و افزود: یکی از این شهدا از فرماندهان مطرح دوران دفاع مقدس است که بیش از 28 سال مفقود بوده است.

در ادامه این نشست خبری سردار مینایی فرد به تشریح مشخصات شهدای شناسایی شده پرداخت:

•    شهید محمد رضا شیرمند اهل روستای مظفری کوار، سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران که دختر ایشان سه ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش متولد شده است (منطقه عملیاتی میمک).

•    شهید محمود رضا غواصه از شهدای تپه 175 که توسط پلاک شناسایی شده است (تپه 175).

•    شهید سهراب جوکار از شهدای بسیج شهرستان فراشبند (منطقه عملیاتی حاج عمران).

•    شهید حاج آقا دهقان از شهدای بسیج شهرستان کازرون (منطقه عملیاتی حاج عمران).

•    شهید طلبه مهدی طاهری از شهدای بسیج شهرستان کازرون (منطقه عملیاتی حاج عمران).

سردار مینایی فرد اضافه نمود: مراسم استقبال از شهدا ساعت 7 صبح دو شنبه از مقابل فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز آغاز شده، سپس پیکر مطهر شهدا در مجموعه رسول اعظم (ص) سپاه فجر فارس که بعنوان معراج شهدا در نظر گرفته شده، آرام خواهد گرفت، ظهر دو شنبه نیز مراسم ویژه ای در حسنیه عاشقان ثارالله (ع) شیراز برای این شهدا برگزار خواهد گردید.

وی افزود: پس از رویت پیکر شهدا توسط خانواده ایشان و تشییع شهدا در نقاط مختلف شیراز، عصر چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشا مراسم وداع با شهدا با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد گردید.

سردار مینایی فرد در پایان این نشست خبری خاطرنشان نمود: پیکر مطهر شهدا صبح پنجشنبه از حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شیراز به سمت گلزار شهدای شیراز تشییع خواهد شد، همچنین پیکر 4 تن از شهدا نیز در زادگاهشان آرام خواهند گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها