کد خبر: ۸۶۰۳۸۳۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان بندرعباس، افزود:   خصوصیات دانشجویی بر آماده از متن مردم است، دانشجو یک جریان جدا از مردم نیست، کسی که خودش در جریان های دانشجویی باشد از آرمان خواهی جدا نیست و سمت و سوی آن  ارمان های مردمی است، جریان های داشجویی یک ارمان خواهی مذهبی است.

وی، عنوان کرد: دانشجو نمی تواند محافظ کار باشد، این یعنی حرکت به سمت و سوی  جریان های انقلابی و این انقلاب جلوه هایش در هر زمان به شکل های مختلف است.

صفار هرندی، گفت: کار اصلی دانشجو کسب علم است و کار جمعی او کار های دیگری است و باید مواظب باشد اصل فدای فرعیات نشود.

وی، تصریح کرد: در این دو سه سال گذشته حرکت رو به رشد علمی دانشجویان طبق نظر سنجی ها رو به کاهش است، جریان دانشجویی موتور محرک انقلاب است،  دانشجو می داند که چه موقع به آن احتیاج است و هر فتنه ای که بر پا شود، دانشجو برای خنثی کردنش وارد عمل می شود .

این مقام مسئول یادآور شد: کسانی هستند که شعار غیره استبداد می دهند ولی عملشان بر عکس است، آزاد بودن یک ملت به معنی مستقل بودن آن است ولی در حال حاضر کسانی هستند که می گویند مستقل بودن در دوران گذشته کاربرد داشته و در حال حاضر معنی ندارد.

وی، در پایان گفت: عدالت خواهی بازیچه دست کسانی شده است که عدالت را رعایت نمی کنند ولی توقع دارند که در حق خودشان عدالت اجرا شود، جنبش دانشجویی عدالت خواه است به همین دلیل است که  با استکبار و ظلم درگیر است.

ارسال نظرات