مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب، گفت: دشمن به دنبال نفوذ در حوزه تصمیم‌گیری سیاسی کشور است.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۶۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه میناب در جلسه ضمن خدمت معلمان بخش سندرک گفت: دشمن در بخش نفوذ سیاسی، عمدتا سه موضوع را دنبال می کند؛ نفوذ در ادراک سیاسی، نفوذ در متولیان امور و نفوذ در شبکه تصمیم‌گیری سیاسی کشور.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عظمتی گفت: تلاش دشمن برای نفوذ در قوه ادراک سیاسی بدین منظور صورت می‌گیرد که نوعی باور نسبت به آن دسته از مقولات اساسی کشور که به نوعی جبهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به حساب می‌آید شکل بگیرد که تسهیل‌کننده سلطه غرب بر ایران باشد.

 در این میان دشمن تلاش می‌کند تا درباره درستی باورهای اصیل تردیدافکنی کرده و سوءتفاهم به وجود آورد. بعنوان مثال دشمن تلاش می‌کند تا توانایی ملی را در مواجهه با مشکلات ناچیز معرفی کرده و انجام تصمیمات سخت برای عبور از مشکلات توهمی را منطقی جلوه دهد.

 دشمن از طریق تبلیغات فراوان توانایی ایران در مقابله با تحریم را پایان یافته معرفی می‌کرد و حال آنکه بطور واقعی نشانه‌ای از فقدان کالاهایی که وجود آنان برای یک زندگی پیشرفته لازم است، وجود نداشت.

 اما دشمن با ارائه تصویری از یک اقتصاد به شدت فقیر، از آینده‌ای وحشتناک خبر می‌داد.

 حاج آقا عظمتی گفت: تصمیم آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به این شکل است که آرام آرام با القای فرهنگ مبتذل خود وسیاست کثیفش و همراه کردن مردم ایران با تفکرات لیبرال دموکراسی خود مردم را به عنوان هم پیمانان خود قرار دهد و در این میان وانمود می‌کند که استقلال، یک کشور را از بقیه جدا می‌کند و این برای آن ضرر دارد و کشورها برای دور شدن از این ضرر باید در سیستم بهم پیوسته جهانی ادغام شوند این در حالی است که کشوری نظیر آمریکا که از «جامعه جهانی» و «ادغام فرهنگی و...» سخن می‌گوید اجازه نمی‌دهد که در یک متن مکتوب قبل از واژه آمریکا، واژگان «ایالات متحده» نوشته نشود.

 ایشان گفت: یکی دیگر از جنبه‌های نفوذ سیاسی، نفوذ در حوزه تصمیم‌گیری سیاسی کشور است.

 کاملا واضح است که تصمیمات کلان سیاسی که دارای ارزش و اثر درازمدت هستند، در حلقه‌های کارشناسی مورد بحث قرار گرفته و به شکل ایده، بایدها و نبایدها، فواید و ضررها و اموری از این قبیل به متولیان امر تصمیم‌گیری سیاسی منتقل می‌شوند و در واقع در نهایت مسئولان ارشد یک دستگاه خاص، تصمیمی را اتخاذ می‌کنند که پیش از آن در حلقه‌های کارشناسی مورد بحث قرار گرفته و اصطلاحا پخت و پز شده است.

 خیلی طبیعی است که دشمن تلاش کند در چنین حلقه‌های کارشناسی نفوذ کند و برای خود یک مامن امن ایجاد کند و در آن راه را به سمتی سوق دهد که خود می خواهد ، یعنی تصمیم گیران کشور را وادار به عقب نشینی وجدایی بین امام و امت ایجادکنند چرا که در طول تاریخ دیده اند که امت بدون امام و امام بدون امت هیچ خطری برای آنان ندارند.

ارسال نظرات