فرماندار مغان: گفت: باید با برگزاری جشنواره های بومی و محلی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جلب سرمایه‌گذار در این بخش کوشید.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۹۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میرعلی رحیمی‌زاد، فرماندار مغان در جلسه کمیته گردشگری این شهرستان اظهار کرد: باید با برگزاری جشنواره های بومی و محلی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جلب سرمایه‌گذار در این بخش کوشید.

وی از تدوین طرح جامع گردشگری گرمی خبر داد و گفت: با تدوین این طرح علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، مناطق قابل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز معرفی می‌شود.

رحیمی‌زاد با اشاره به وجود گونه‌های متعدد گیاهی در گرمی، پخت "کته سنتی" در گرمی را به‌عنوان پیتزا محلی که ارزش غذائی خاص و منحصر به فردی را داراست و آبگوشت طیور محلی که به نام محلی "ب چ شورباسی" معروف است و "خشیل " را از غذاهای محلی سالم و مغذی عنوان کرد و افزود: متاسفانه برای معرفی آن اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان گرمی از برگزاری جشنواره سالانه اسب‌سواری با برنامه‌های متنوع جنبی در حاشیه سد گیلارلو با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری گرمی خبر داد و گفت: این جشنواره با برنامه‌های متنوع تفریحی، ورزشی و فرهنگی و بازی‌های بومی و محلی در اردیبهشت‌ماه سال آتی برگزار خواهد شد.

رحیمی‌زاد با اشاره به بازدید خود از محله قلعه باشی گرمی گفت: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نصب تله کابین بین قلعه باشی و کوتول آباد استقبال و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.
ابراهیمی، محقق و نویسنده کتاب‌های تاریخ شهرستان گرمی نیز اظهار داشت: گرمی بهشت آثار باستانی دوران حکومت 500 ساله اشکانی است و آثار مکشوفه از این شهرستان از موزه‌های کالیفرنیای آمریکا گرفته تا موزه های اروپا ودیگر موزه های کشورمان موجود است.

سیدهاشمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی هم از برنامه‌ریزی فرهنگی این دانشگاه در معرفی مفاخر گرمی خبر داد.

قادر دهقان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی نیز از اقدام این اداره در ثبت مذهبی مراسم شبیه‌خوانی روستای گیلارلو در روز اربعین حسینی با قدمت چندین دهه و مراسم شام غریبان گرمی که همه ساله درشب عاشورای حسینی در مرکز شهرگرمی و جلوی مسجدجامع این شهر با حضور هزاران نفر از محبان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می‌شود خبر داد.

رستمی کارشناس محیط زیست گرمی نیز گفت: قرقاول و خرس قهوه‌ای نماد حیات وحش گرمی و انگوت است.

عزیزی رییس اداره ورزش گرمی نیز از برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی در جریان برگزاری جشنواره اسب سواری و گردشگری شهرستان گرمی در حاشیه سد گیلارلو خبر داد.

ارسال نظرات