امسال با توجه به عملکرد خوب و مطلوب در کاهش تصادفات، استان اردبیل توانست رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۶۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل حمل و نقل استان در جلسه بررسی عملکرد پایانه‌های استان اردبیل در نیمه نخست سال 94 اظهار داشت: امسال با توجه به عملکرد خوب و مطلوب در کاهش تصادفات، استان اردبیل توانست رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال تلفات جاده‌ای در استان اردبیل 20.7 درصد کاهش یافته است که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در این حوزه با ارائه عملکردی مناسب و شایسته بیش از گذشته شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در 6 ماهه دوم سال در محورهای مواصلاتی استان بوده و جاده‌های استان را به یکی از ایمن‌ترین جاده‌های کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با اشاره به کاهش تعداد تلفات جاده‌ای از 116 نفر به 92 نفر در نیمه نخست امسال بیان کرد: این امر در سایه تلاش و همکاری پلیس راه, اداره کل راه و شهرسازی, اورژانس , هلال احمرو سایر نیروها و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه در سطح استان محقق شده است.

رحمتی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف ارتقای ایمنی و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های مختلف استان در این حوزه افزود: برای توفیق هر چه بیشتر در این حوزه نیازمند امر فرهنگسازی هستیم که در همین راستا طرح آموزش و ایمن‌سازی در 35 مدرسه در سال تحصیلی 94-95 و از محل اعتبارات سال 94 اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اجرا می‌شود تا این امر در کودکان نهادینه شود.

وی با تاکید بر اجرای هر چه بیشتر برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه کاهش حوادث جاده‌ای گفت:‌کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای تنها با ارتقای فرهنگ ایمنی تردد در جاده‌ها, احترام به قوانین, اجرای برنامه‌های آموزشی و همت و اراده آحاد مختلف مردم اتفاق خواهد افتاد که انتظار می‌رود مردم در این زمینه تلاش و جدیت کنند.

ارسال نظرات