معاون اوقاف یزد:

۵۸۰۰ سند موقوفات دراداره کل اوقاف یزد ثبت شد

معاون بهروری اقتصادی اداره کل اوقاف یزد با اشاره به ضرورت رسیدگی مستمر به موقوفات گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ سند موقوفات دراداره کل اوقاف یزد ثبت شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۹۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حمیدرضا تربتی پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به اهمیت رشد 100 درصدی ثبت اسناد موقوفات و رقبه‌های یزد، اظهار داشت:  در 8 ماه نخست امسال 5 هزار و 800 سند در اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد ثبت شد.

معاون بهروری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد اهمیت شناسایی 800 رقبه در استان یزد گفت: از ابتدای فعالیت اداره اوقاف یزد تا کنون، 1 هزار و 100 رقبه در سامانه جامعه موقوفات و بقاع متبرک سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

تربتی اجرای بیش از 28 هزار متر مربع فعالیت عمرانی مختلف در 41 بقعه و امامزاده استان یزد با سرمایه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال را، از جمله اقدامات اداره کل اوقاف یزد دانست و بیان کرد: 80 درصد سرمایه عمرانی مصرف شده در بقاع و امامزادگان استان یزد، توسط خیرین تأمین شده، که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اهمیت اختصاص جایگاه 5 کشوری به  اداره کل اوقاف یزد، افزود: استان یزد دارای 40 هزار رقبه از 12 هزار موقوفه با نیت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و دینی بوده، که از این تعداد 20 هزار موقوفه در اختیار اداره کل اوقاف یزد است.

معاون بهروری اقتصادی اداره کل اوقاف یزد با اشاره به کشاورزی 68 درصد از موقوفات یزد و عدم کسب درآمد به دلیل بی آبی، تصریح کرد: 12 درصد موقوفات تجاری و 10 درصد مسکونی هستند.

تربتی بحث بروز رسانی قیمت موقوفات را از جمله موارد مهم در اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد عنوان کرد و اظهار داشت: پیگیری و مستمر دست‌اندرکاران اداره اوقاف در مورد رسیدگی به موقوفات، نقش مهمی در جلب اعتماد و رضایت واقفان و اقشار مختلف جامعه نسبت به عملکرد اداره اوقاف دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار