مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد:
مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد در 8 ماهه امسال 633 تخته فرش و ورنی دستبافت تولید کردند.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۹۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ارشد سعادتی، مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد در جلسه بررسی اشتغال مددجویان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد در 8 ماهه امسال 633 تخته فرش و ورنی دستبافت تولید کردند که این تعداد از فرش و ورنی دست بافت یک هزار و 88 متر مربع بوده که در این مدت توسط مددجویان تولید شده است.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از صنایع دستی تولید شده در سطح شهرستان توسط خانواده‌های تحت حمایت بافته می‌شود، تصریح کرد: این امر زمینه‌ اشتغال خانواده‌های تحت حمایت در قالب مشاغل خانگی پایدار را فراهم آورده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد ارزش ریالی صنایع دستی بافته شده توسط مددجویان کمیته‌ امداد را 6 میلیارد و 577 میلیون ریال برشمرد و بیان کرد:‌ این تولیدات بعد از بازدید کارشناسان و فروشندگان بزرگ فرش با بالاترین قیمت ممکن به فروش رفته است.

سعادتی با اشاره به اینکه در راستای اشاعه‌ فرهنک کار و توسعه‌ هنر در قالب مشاغل خانگی تعداد 28 فقره تسهیلات اشتغال در زمینه‌ صنایع دستی پرداخت شده است، گفت: در این زمینه بالغ بر یک میلیارد و 10 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی ارائه شده که در حال حاضر تعداد 578 خانوار تحت حمایت بافنده‌ فرش و ورنی بوده و از ایین تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی از برگزاری دوره‌ آموزشی ترویجی دامداری با حضور 300 نفر از مجریان طرح‌های خودکفائی این نهاد در آذرماه امسال خبر داد و افزود: این دوره‌ آموزشی در راستای ارتقای سطح آگاهی و ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و شکوفایی استعدادهای مددجویان تحت حمایت با حضور کارشناس مجرب اداره‌ دامپزشکی برگزار شده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه این دوره‌ آموزشی در زمینه‌های بهداشت محیط کار و تغذیه‌ سالم برگزار ‌شد، گفت: درصدد هستیم تا پایان امسال چنین کارگاه‌هایی را با موضوعات مختلف برای تمامی مجریان طرح‌های خودکفایی برگزار کنیم.

سعادتی با اشاره به اینکه در این جلسه‌ آموزشی درباره اصول علمی و تغذیه‌ی دام با توجه به نوع علوفه و غذای مصرفی آن مباحث مختلفی مطرح شده است، اظهار کرد: در زمینه بهداشت و جایگاه دام، واکسیناسیون و مبارزه با انگل‌های دامی، بهداشت، تولید مثل، اصول مرتع داری و چرای دام نیز توضیحات لازم به مجریان ارائه شده است.

ارسال نظرات