یکی از اهداف و وظایف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی است که در همین راستا تلاش و جدیت بر این است تا از بهره‌برداری غیرمجار از منابع آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۰۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سلامت عزیزی، رئیس اداره امور منابع آب شهرستان اردبیل در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از منابع آب در اردبیل اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی، 15 حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز در محدوده شهرستان اردبیل مسدود شد.

رئیس اداره امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: یکی از اهداف و وظایف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی است که در همین راستا تلاش و جدیت بر این است تا از بهره‌برداری غیرمجار از منابع آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

عزیزی تصریح کرد: این تعداد چاه غیرمجاز با همکاری مقامات قضایی و نیروی انتظامی و با تلاش گروه‌های گشت و نظارت و بازرسی امور منابع آب شهرستان نمین مسدود شد که اداره امور منابع شهرستان اردبیل به اقدامات خود در همین راستا ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه 8 حلقه از این چاه‌ها در روستای کرکرق، 2 حلقه در روستای کوزه تپراقی، 2 حلقه در روستای طالب قشلاقی و 3 حلقه چاه در روستاهای گورادل، میراشرف و آقچه کند مسدود شده است، افزود: میزان صرفه‌جویی حاصل از این اقدام 125 لیتر در ثانیه با تخلیه 810 هزار متر مکعب در سال است.

سلامت عزیزی منابع آب زیرزمینی را مربوط به آیندگان دانست و بیان کرد: ما باید به بهترین شکل ممکن میراث‌دار این موهبت و نعمت خدادادی باشیم و آن را به نسل‌های آینده هدیه کنیم.

ایشان با قدردانی از همراهی و همکاری بسیار مناسب نیروهای قضایی و انتظامی استان با اقدامات اداره امور منابع آب شهرستان اردبیل در این راستا اظهار کرد: این اداره کمترین تعللی در برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از منابع آبی را از خود نشان نخواهد داد.

ارسال نظرات