آئین تجلیل از معلمان پژوهنده استان ۲۶ آذرماه در زنجان برگزار می‌شود که یک هزار ۳۹۰ طرح توسط ، یک هزار و ۷۰۰ نفر معلم به صورت مقاله و طرح های پژوهشی به اداره کل ارسال شده است.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۱۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش درواقع علم و دانش را پژوهشگر تدوین می‌کند و دانش آموزان باید از این پژوهش‌ها استفاده کنند.

محمود سیفی نیا افزود: در راستای تقویت تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون آموزش و پژوهش آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: امروز تعلیم و تربیت دانش آموزان از روش سنتی به روش نوین تبدیل‌شده و در این راستا معلمان رسالت سنگینی بر دوش دارند و توجه به بحث پژوهش باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سیفی نیا تأکید کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های سخت‌افزاری به تولید پژوهش کمک می‌کند و خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه پژوهش در استان زنجان انجام‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معلمان در کلاس‌های ضمن خدمت آموزش‌های لازم برای انجام پژوهش را می ببینند، گفت: اجرایی شدن این برنامه‌ها به توسعه پژوهش بسیار کمک می‌کند.

معاون آموزش و پژوهش آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید دانش‌آموز از دوران ابتدایی به پژوهش و تحقیق تشویق و دانش‌آموز پژوهشگر تربیت شود و این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم و والدین در تحقق این امر بسیار مؤثر هستند.

سیفی نیا تصریح کرد: تقویت پژوهش در این سازمان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی اظهار کرد: این سازمان به بحث پژوهش توجه ویژه دارد چراکه پژوهش باعث ارتقای کیفی آموزش می‌شود و در افزایش دانش و علم دانش آموزان مفید است.

سیفی نیا بابیان اینکه آئین تجلیل از معلمان پژوهنده استان ۲۶ آذرماه در زنجان برگزار می‌شود، افزود: یک هزار ۳۹۰ طرح توسط بالغ‌بر یک هزار و ۷۰۰ نفر معلم به صورت مقاله و طرح های پژوهشی به اداره کل ارسال شده است.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان افزود: این برنامه به‌طور متمرکز ناحیه یک و ۲ و روز ۲۶ آذرماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

سیفی نیا در خاتمه افزود: در این مراسم از ۳۰۱ معلم پژوهنده استانی و منطقه‌ای و یک نفر هم کشوری تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات