خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به حق جویی و عدالت خواهی دانشجویان مسئولان را موظف بر ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت دانشجویان دانست.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۳۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

دکتر میزانی رییس دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت روز دانشجو از زوایای مختلف عدالت خواهی و ظلم ستیزی این قشر سخن گفت.

میزانی با اشاره به علل انتخاب روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو اظهار کرد: علت انتخاب این روز به عنوان روز دانشجو شهادت مظلومانه دانشجویان استکبار ستیز در آذر ماه سال 1332 در اعتراض به شکل گیری کودتا 28 مرداد می باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان در آن روز عدالت خواهی و استکبار ستیزی خود را برای همیشه به آنان که تصور می کردند جا پای محکمی در ایران برای خود ساخته اند نشان دادند.

این مقام مسئول بیان کرد: از روزی که نظام نوین آموزشی در ایران تبیین شده همواره جمعیت دانشجو توانسته است قشر بیدار و آماده در صحنه ایران اسلامی باشد،هر ساله در سالگرد شهدای 16 آذر دانشجویان بار دیگر عمق درک خود را از شرایط کشور به همه می نمایانند.

میزانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: دانشجو نمی تواند بی تفاوت و بدون نظر باشد و یا نسبت به مسائل پیرامون خود هیچ نقطه تفکری نداشته باشد، رهبر دانشجویان را افسران جنگ نرم می داند که وظیفه ای متفاوت از سرباز دارد، سرباز ها باید به هر آنچه که فرمان داده می شود عمل کنند ولی افسر علاوه بر عملی کردن فرمان ها خود نیز باید دارای تحلیل و قوه تشخبص باشد.

وی ادامه داد: نه تنها در جنگ نرم که دانشجو باید در تمام زمینه هایی که نیاز کشور است فعالیت داشته باشد،امروز جبهه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دو مسئله ای هستند که رهبر معظم انقلاب به آنها تاکید دارند و دانشجو وظیفه دارد پیرامون این مسائل فعال باشد.

میزانی تصریح کرد: اثر گذاری مهمترین نقطه ای است که از جوان پویا انتظار می رود ودانشجو باید علم را پرورش دهد و در کلیه امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با استفاده از علم عمل کند.

این مسئول در بخش پایانی گفت وگو بر لزوم همراهی و بستر سازی متصدیان امر برای شکوفایی استعداد ها و نظرات دانشجویان تاکید و بیان کرد: ایفای نقضش عظم جدی و همگانی می طلبد، مسئولین باید درست و دست در دست هم با دانشجویان همکاری کنند تا نهایتا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها