خبرهای داغ:
معاون فرهنگي شهرداري اصفهان:

قعاليت ها براي فرهنگ عمومي كافي نبوده است!

خبرگزاري بسيج:‌يكي از اساسي ترين مسائل شهري، فرهنگ شهري و عمومي است
کد خبر: ۸۶۰۴۰۸۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، يكي از اساسي ترين مسائل شهري، فرهنگ شهري و عمومي است؛ معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان در ارتباط با این مسئله که به نظر می‌رسد شورای فرهنگ عمومی تاکنون برنامه مدونی در زمینه وظایف تعریف شده خود نداشته و به اهداف خود دست پیدا نکرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید مسائل فرهنگی استان را مدیریت کند، لازم است در ابتدا اطلس فرهنگی استان تدوین و سپس نقشه فرهنگی اصفهان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: این مسئله به اين معناست که برای دستیابی به وضعیت مطلوب ابتدا باید وضعیت موجود را به روشنی بررسی كرد و سپس برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای تحقق نقشه هدف شکل بگیرد.

برآیند انجام وظایف نهادهای مرتبط با شورای فرهنگ عمومی مثبت نبوده است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این برنامه ریزی سهم فرهنگی هر بخش باید مشخص شود، تاکید داشت: اگر انتظار ما از شورای فرهنگ عمومی اينگونه باشد می‌توان گفت که به درستی به وظایف خود عمل نکرده است.

وی افزود: این مطلب به معناي اين است كه هر فرد بر اساس تصور خود فعالیت داشته و برآیند این انجام وظایف مثبت نبوده است؛ در واقع دغدغه تمام نهادهای ذی‌ربط مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و دیگر نهادهای ذی‌ربط این است که چرا همه نهادها به شکل جزیره‌ای در حال فعالیت هستند.

قاسم زاده با بیان اینکه این دغدغه تبدیل به گفتمان و خروجی و نقشه مشترک برای رفع مشکل نشده است، تصریح کرد: لازم است یک مدیریت جامع تمامی بخش‌های این پازل پراکنده را در کنار یکدیگر قرار دهد تا نقطه مبدایی ایجاد شود که همگی بر اساس آن فعالیت‌های خود را شکل دهند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار