خبرهای داغ:
با موضوع نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی

همایش «سخنی با قلب‌های زنده» در قم برگزار می‌شود

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین از برگزاری همایش سخنی با قلب‌های زنده با موضوع نامه رهبری به جوانان غربی در بهمن ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۴۱۳۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال ظهر امروز در نشست مطبوعاتی برنامه‌های مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب اظهار کرد: نامه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب بهمن سال 93 خطاب به جوانان غرب صادر شد و نامه دوم ایشان را در هشتم آذر سال جاری شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: عزم مجمع عمومی با اهتمام رهبری در زمینه نامه دوم چندین برابر شد تا در سالگرد صدور نامه رهبری در بهمن ماه امسال اجلاسی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم با عنوان سخنی با قلب‌های زنده برگزار کنیم که در آینده فراخوان آن اعلام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری اجلاسی با عنوان شرایط و وضعیت امنیتی و نظامی منطقه و خطر نفوذ استکبار گفت: این اجلاس با توجه به رهنمودهای چند ماهه اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان مبنی بر خطر نفوذ استکبار در دوم دی امسال در مدرسه دارالشفا پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: استادان سطوح عالی و خارج حوزه در این اجلاس حضور دارند و از بیانات یکی از مراجع تقلید درباره موضوع این اجلاس بهره‌مند می‌شویم و با حضور یکی از شخصیت‌های نظامی کشور مباحث پیرامون منطقه به ویژه در چند ماهه اخیر مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

فرخ‌فال با اشاره به نامه اول و دوم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی گفت: ایشان در نامه اول و دوم به مناسبت حرکت‌های شوم تروریستی در فرانسه و اروپا نکات محوری و ارزشمندی خطاب به جوانان غرب مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی جامعه مدرسین فراخوان مقاله را منتشر کرده تا با اخذ مقالات علمی در ابعادی که مربوط به حوزه و مسئولیت حوزه می‌شود، فعالیت علمی انجام دهد و مقدمه‌ای خواهد بود تا مجمع عمومی جامعه مدرسین مسئولیت‌های خود را درباره فرازهای نامه رهبری انجام دهد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارشاد جوانان دغدغه مراجع تقلید نیز است، گفت: هدایت و ارشاد جوانان در دوره‌ای که قشری پس مانده و وامانده از اسلام با عنوان تکفیر، اسلام را زشت، ناپسند، خشن و با چهره و پرچمی سیاه در کشورها نشان می‌دهند،‌ باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در هر دو نامه مخاطب خود را جوانان عنوان می‌کنند، ایشان می‌فرمایند حس حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر مشاهده می‌کنیم.

فرخ‌فال یادآور شد: حکومت‌های غربی و نظام‌هایی که متولی اداره کشورهای اروپایی هستند، خودشان آلوده‌اند ولی این طور وانمود می‌کنند که به مقابله با موضوع تروریسم می‌پردازند، رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نباید تبلیغات شوم و خشونت وامانده و عقب‌گرا سبب اسلام‌هراسی در اروپا شود.

وی خاطرنشان کرد: جوانان به این موضوع فراخوانده می‌شوند تا اسلام از متن واقعی و از مفسران واقعی کتاب خدا یعنی اهل بیت پیامبر دریافت شود.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب گفت: حرکت ناپسند تروریستی در فرانسه همه امت اسلام و آزادیخواهان را به اندوه و غم نشاند، جریانی که در فرانسه اتفاق افتاد محور کوچکی است از آنچه این سال‌ها کشورهای اسلامی را سیاست غرب گرفتار کرده که حاصل تلاقی استعمار و افراطی‌گری گروه سیاه و ناپسند به نام داعش است.

وی یادآور شد:‌ این اتفاق و تولد حاصل تلاقی سیاست استعمارگرایانه و افراطی‌گری و حاصل تضاد عملی در مقابله جدی با تروریسم است.

فرخ‌فال عنوان کرد: گوشه‌ای از حرکت‌های تکفیری که در فرانسه روی داده،‌ در عراق، سوریه، یمن و کشورهای اسلامی در شکل گسترده‌تر دنبال شده و همه این اقدامات محکوم است.

وی ادامه داد: دشمنی با اسلام و برخی از ادیان الهی بستر ناموزون و خطری عظیم را در جهان ایجاد کرده و نباید قلب‌ها و ذهن‌هایی که آمادگی بیشتری برای پذیرش حقیقت دارد،‌ متاثر از حرکت‌های داعش و تکفیری باشند.

مدیر حوزه علمیه قم یادآور شد: همه کسانی که توانایی علمی دارند و قلم آنها قوی است، باید در معرفی حقیقت اسلام ناب تلاش کنند و به همین دلیل همایشی در این زمینه برگزار می‌شود تا استادان سطح عالی، نخبگان، عالمان و فرهیختگان به حرکت جدی در این زمینه بپردازند و مسئولیت خود را در ارتباط با این دو نامه و شناساندن اسلام ناب به جهان ایفا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار