خبرهای داغ:
واکنش وزیر دفاع به گزارش اخیر آمانو:

آژانس پاسخگوی ادعاهایش علیه ایران باشد

وزیر دفاع با اشاره به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: در این گزارش آمده ما هیچ مرکز مخفی‌ای نداریم، در حالی که در گذشته ادعا بر مخفی‌بودن برخی از مراکز ما داشتند، به‌طور قطع باید در این زمینه پاسخگوی ملت ایران باشند.
کد خبر: ۸۶۰۴۱۷۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین دهقان دقایقی پیش در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اصفهان در روزی که هم به یاد و نام شهدا و هم به روز دانشجو مزین است برای بنده توفیقی است.

وی افزود: اگر روز 16 آذر را یکی از ایام‌الله انقلاب بنامیم، گزاف نگفته‌ایم، در 62 سال قبل و 4 ماه پس از کودتای 28 مرداد این تاریخ رقم خورد و شاید بتوان 16 آذر را نقطه عطفی در خروج سیطره بریتانیا و انتقال آن به آمریکا برای دولت وقت ایران تلقی کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح تصریح کرد: کشور ما قبل از این در سیطره بریتانیا بود و با ملی شدن صنعت نفت آمریکا گلیم را از زیر پای بریتانیا بیرون کشید و مسیر حرکت کشور را متفاوت شد.

سردار دهقان بیان کرد: آمریکا فضای متفاوتی را در کشور با همکاری حاکم وقت ایجاد کرد و اهداف و منافع خود را به گونه‌ای متفاوت تضمین کرد و در خیال خام خود با نیروهای مسلح وابسته به خود امنیت را برای کشور بر عهده گرفت.

وی افزود: استقلال، منافع و ملت ما در آن زمان تحت سیطره آمریکا قرار گرفت و آن‌ها با بی‌رحمی همه ملت را تحقیر کردند و دانشجویانی که در 16 آذر وارد صحنه شدند، متکی به یک آگاهی و آینده‌نگری در یک رخداد سیاسی کشور بودند و فریاد استقلال و عظمت ملت را سر دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح تصریح کرد: فریاد نفی نوکری نظام سیاسی در برابر بیگانگان در آن زمان توسط دانشجویان اعلام شد و این اعلام خطری برای آینده بود؛ طبیعی بود که در آن زمان نظام شاه نیز این مسئله را به خوبی درک کرده بود اما سعی می‌کرد با قدرت‌نمایی موجی برای ادامه حیات نظام خود در جامعه ایجاد کند، غافل از اینکه اگر جایی به حق، خونی ریخته شود، نهال شهادت‌طلبان در آنجا می‌روید و عرصه را بر هر نظامی، تنگ می‌کند.

سردار دهقان با بیان اینکه آنچه درباره دانشجو خوانده می‌شود و آنچه واقعیت بوده، متفاوت است، خاطرنشان کرد: در نیم قرن گذشته می‌توان به طور کامل حضور دانشجویان را در عرصه‌های مختلف مشاهده کرد. این حرکات دانشجویی را به خوبی می‌توان درک کرد و حتی در تاریخ آدرس داد، چون این دانشجویان بودند که در راه استقلال قدم برداشته و هزینه نیز دادند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دارای بصیرت هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان تأثیرات اشتباهات را در کشور به خوبی می‌فهمند و برای هرگونه اصلاح‌گری در این اجتماعات اقدام می‌کنند و تاریخ حرکت‌های مختلف دانشجویی را در این عرصه به اثبات رسانده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح با بیان اینکه دانشجویان، بنیان‌گذار نهادهای انقلابی بوده‌اند، گفت: روزی نگران وضعیت دانشجویان کشور در سایه حضور گروه‌های منحرف بودیم تا نتوانند دانشجویان ما را از همپایی انقلاب باز بدارند که در این عرصه نیز همین دانشجویان با طراحی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌های ما را از آن وضع خارج کردند.

سردار دهقان در ادامه سخنانش با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی تصریح کرد: همین دانشگاه‌ها بودند که در دولت موقت آن زمان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و در برابر مکر نظام سلطه ایستادند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ نیز بسیاری از فرماندهان ما دانشجو بودند، بیان کرد: این کارنامه بسیار درخشان برای دانشجویان است و این کارنامه سبب می‌شود تا توقع از دانشجویان در آینده بالا رود و دانشجویان را همیشه به عنوان عدالتخواهان می‌شناسیم و در همه ادوار نیز با بر افراشتگی خود از آرمان‌های کشور دفاع کرده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح با بیان اینکه دانشجو باید "مردمی" باشد، خاطرنشان کرد: مردمی و در خدمت مردم بودن یکی از ویژگی‌های دانشجویان در ابتدای انقلاب بود و آن‌ها به‌صورت گروهی در مناطق محروم سعی در فراهم ساختن امکانات رفاهی می‌کردند. تاریخ ملت و انقلاب ما، برگه‌های بسیار زرین و درخشانی را از حضور مردمیِ دانشجویان می‌تواند به نمایش بگذارد.

دهقان افزود: امروزه در عرصه‌های علمی در تراز کشورهای برتر دنیا هستیم و فرزندان این ملت دانش هسته‌ای را در کشور ایجاد و دنیا را به گونه‌ای مجاب کردند که ایران می‌تواند در تجارت هسته‌ای در دنیا حضور داشته باشد، البته در رتبه اقتصاد مقاومتی هم که یکی از رهنمودهای رهبر انقلاب است، دانشجویان بسیار فعال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه از دانشجویان انتظار می‌رود نقش درستی را در آینده کشور رقم بزنند، اظهار داشت: نظام ما به دلیل ماهیت خاصی که دارد، دشمنان مستکبری را در اطراف خود می‌بیند، پس انتظار می‌رود دانشجویان با تحلیل درست از شرایط مسیر خود را به خوبی شناخته و آگاهانه گام بردارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح گفت: بحث دیگری که از دانشجویان انتظار می‌رود، این است که دانشجو نباید پیاده‌نظام یا ابزاری برای منافع خود و گروه‌های خاص باشد و دانشجویان متعلق به نظام هستند و این تعلق باید همیشه پای بر جا باشد، تا دانشجو را در همه عرصه‌ها در کشور به‌خوبی نگهداری کند.

سردار دهقان با بیان اینکه دانشجویان باید با تمرین کار جمعی سعی در پذیرش مسئولیت‌ها در آینده داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه علمی این جامعه دانشجویی است که باید گام‌های بلندی را بردارد و انتظار می‌رود دانشجویان تا آنجایی که می‌توانند مسیر ایجاد قدرت در کشور را برعهده گیرند و خودسازی در ابعاد مختلف که دانشجو را نماینده تمام عیار جامعه اسلامی می‌کند، را ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان افزود: در حدود 12 سال پیش نظام سلطه تلاش بر این داشت که پرونده‌ای را علیه نظام سیاسی کشورمان شکل دهد و این پرونده باید به جایی می‌رسید که کشور ما عامل سلاح هسته‌ای قلمداد شود که در این راه تهدیدات و تحریم‌ها را تحلیل کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح  بیان کرد: نظام سلطه نیز در این راه ملت ما را دارای سلاح هسته‌ای دانست و تلاش زیادی را برای اسنادسازی در این زمینه انجام داد؛ به صورت لحظه‌ای هر تحرکی را در کشور ما رصد کردند و با مبادله اطلاعات میان خود به سمت ایجاد پرونده‌ای علیه ایران رفتند تا بتوانند جامعه جهانی را علیه ما با خود همراه کنند.

سردار دهقان با بیان اینکه ملت، رهبری و سیاست ما هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، خاطرنشان کرد: در دکترین سیاست ما سلاح‌های کشتار جمعی جایی ندارد و تنها چیزی که برای ما قدرت ایجاد می‌کند، ملت ما، همبستگی و ایمان است. ما در تولید سلاح‌های دفاعی برای دفاع از ملت هیچ کمبودی نداریم و امروزه در توان صنعت دفاعی با قدرت‌های جهانی برابر هستیم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای و مذاکرات در سال 92 وارد عرصه جدیدی شد، تصریح کرد: ما دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و دشمنان برنامه‌های بسیاری را برای اثبات ادعای خود به اجرا در آوردند، اما در سال 92 و پس از واردشدن در عرصه جدید مذاکرات شاهد این بودیم که آن‌ها حتی یک برگ مستند واقعی را بر علیه ایران نداشتند و تا به امروز سند معتبری دال بر اینکه ملت ما در انرژی هسته‌ای به سمت سلاح هسته‌ای رفته است را در اختیار ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح با اشاره به بند 4 ان.پی.تی تصریح کرد: براساس ان.پی.تی چیزی جز حقوق ملت خود را نمی‌خواهیم و آن‌ها موظف بودند تا در این زمینه به ما کمک کنند که نه تنها کمکی به ما نشد، بلکه در مقابل ما ایستادند.

وی با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این گزارش 2 بخش دارد که در مقدمه آن گفته شده که از روز اول تا به امروز ایران این حرف‌ها را زده و این پاسخ‌ها را داده است، اما در نتیجه می‌گوید ایران به نقشه راه خود عمل کرده است و کشور ما امروز به تعهدات خود پایبند بوده و در ادامه نیز آمده که ما هیچ انحرافی در ایجاد سلاح هسته‌ای نداشته‌ایم. این سئوال پیش می‌آید که چرا اگر این مسائل را می‌دانستند با ملت ایران این‌گونه برخورد کرده‌اند؟ اگر نمی‌دانستند نیز چرا بی‌دلیل دست به هر کاری علیه کشور ما زده‌اند؟

سردار دهقان تصریح کرد: در این گزارش اعلام شده که ما هیچ مرکز مخفی‌ای نداریم و این در حالی است که در گذشته ادعا بر مخفی‌بودن برخی از مراکز ما داشتند که به‌طور قطع باید در این زمینه پاسخگوی ملت ایران باشند. البته در طرف دیگر با اشاره به اسنادی که ایران ارائه کرده است، نشان داده شده ایران تنها مطالعاتی را در بخش‌های مختلف هسته‌ای داشته است و ما انتظار داشتیم آژانس در برابر این عملکرد پاسخ بهتری را داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه برای ما مهم است، ثابت شدن صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ماست و دنیا انرژی هسته‌ای ما را پذیرفته و ما برای اجرای برجام آماده می‌شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار