سرپرست دانشگاه دولتی گرمسار:

دانشجوی نمونه باید از نظر علمی و فرهنگی سرآمد باشد

سرپرست دانشگاه دولتی گرمسار گفت: دانشجوی نمونه باید از نظر علمی و فرهنگی نسبت به دیگر دانشجویان نمونه و سرآمد باشد.
کد خبر: ۸۶۰۴۱۹۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
رضا لحمیان، سرپرست دانشگاه دولتی گرمسار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار ضمن گرامیداشت این روز و عرض تسلیت رحلت پیامبر(ص) در مورد علت نامگذاری 16 آذر ماه به روز دانشجو اظهار داشت: این روز به یاد سه شهید دانشجو که در جریان اعتراضات به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در سال 1332به شهادت رسیدند به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

وی با اشاره براینکه دلیل اصلی سفر نیکسون به ایران در آن زمان بازدید از شرایط کشور و اطلاع دقیق از نتایج کودتای 28 مرداد ماه همان سال بود؛خاطر نشان کرد: در 14 آذر ماه زاهدی،نخست وزیر وقت با اعلام برقراری ارتباط مجدد روابط سیاسی با انگلستان ،فضای سیاسی جامعه خصوصا دانشگاه ها را ملتهب کرده بود.

لحمیان اظهار داشت: به جهت جلوگیری از برخورد سلیقه ای و گزینش درست دانشجو،وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برای انتخاب "دانشجوی نمونه" معیار هایی را تعریف نموده اند.

سرپرست دانشگاه دولتی گرمسار با بیان اینکه این دانشگاه نیز تابع معیار های مشخص شده از طرف وزارتخانه های مذکور می‌باشد افزود:معیار و ملاک سنجش یک دانشجوی نمونه سرآمد و برتری یک دانشجو از جهت علمی ،فرهنگی،اجتماعی و رعایت شئونات دانشجویی نسبته به دیگر دانشجویان است.

وی تصریح کرد: ویژگی های فرهنگی و اجتماعی شامل فعالیت های ایثارگری، قرآنی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، هنری و ادبی و ویژگی های علمی شامل فعالیت های آموزشی و پژوهشی می‌باشند و منظور از شئونات دانشجویی رعایت ضوابط و مقررات، رفتار، اخلاق، مسئولیت پذیری،اعتقادات دینی و مذهبی در محیط دانشگاه است.

لحمیان با اشاره به اینکه دانشگاه دولتی هر شهر نگین انگشتری آن شهر است،اظهار داشت: در سال تحصیلی 94 در دانشگاه دولتی گرمسار 4 رشته فنی و مهندسی "صنایع"،"عمران" ، "معماری" ، "نفت" به داوطلبان کنکوری ارائه شده است که رتبه مورد قبول در این دانشگاه از 4500 الی 19000بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار