مصرف ۶۴۵ میلیون مترمکعب گاز در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف گاز با توجه به برودت شدید دما در بیشتر نقاط کشور از مصرف بیش از ۶۴۵ میلیون مترمکعب گاز در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته در بخشهای مختلف مصرف خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۴۳۷۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش بسیج، مجید بوجارزاده با اشاره به بارش برف و باران و ورود موج سرما به کشور از افزایش 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز، طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: در بازه زمانی یادشده، 450میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شد که با احتساب 97 میلیون مترمکعب مصرف نیروگاهها و  98 میلیون مترمکعب مصرف صنایع عمده، کل مصرف گاز به 645 میلیون مترمکعب در روز رسید.

وی یادآور شد: به طور متوسط طی امسال، روزانه 456 میلیون مترمکعب گاز در همه بخشها مصرف شد در حالی که این رقم طی سال گذشته 431 میلیون مترمکعب در روز بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران افزود: تحویل گاز به نیروگاهها امسال به 46,8 میلیارد مترمکعب رسید در حالی که این رقم طی سال گذشته (تا 15 آذر 93)، در حدود 39.6 میلیارد مترمکعب بوده که افزایش بیش از هفت میلیارد مترمکعبی را نشان می دهد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف گاز طبیعی گفت: استفاده از لباس گرم و کاهش یک بخاری درمنزل، تاحد زیادی مصرف گاز را کاهش می دهد، ضمن آن که تنظیم و قراردادن دمای موتورخانه بر روی 50 تا60 درجه نیز کمک شایانی به کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر رعایت دمای رفاه (18 تا 21 درجه) در خانه ها و سازمانهای دولتی نیز تاکیدکرد و یادآور شد: هم اکنون شرکت ملی گاز ایران با مدیریت توزیع گاز در کشور سعی دارد امکان استمرار تامین گاز درهمه نقاط کشور را فراهم آورد و از هموطنان انتظار داریم با مدیریت مصرف، این شرکت را در جهت خدمات رسانی مستمر و تامین پایدار گاز یاری کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، در پایان بر رعایت موارد ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد و افزود: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن وسایل گرمایشی و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز و بازبینی دودکش آنها از راههای پیشگیری از خطر نشت گاز است، همچنین اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام، دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز محیطهای مسکونی که از بخاری استفاده می کنند از دیگر راههای پیشگیری از بروز حوادث است.

ارسال نظرات