نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی مدیران کشور در اجرا نکردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گلایه کرد و گفت: در حوزه سلامت نیز پزشک خانواده و نظام ارجاع فراموش شده است و از وزیر بهداشت خواستاریم تا گزارشی در این باره ارائه دهند.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۰۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید و خدمات حوزه سلامت کشور اظهار داشت: به نظر بنده مدیریت جهادی در ایران به جز در دوران دفاع مقدس در دیگر عرصه‌های کشور مشاهده نمی‌شود و با آن اهداف بلند مدیریت جهادی که ایران پرچمدار آن است بسیار فاصله داریم. در حالی که اگر به طور جدی مدیریت جهادی را در کشور ایجاد کنیم، شرایط ایران در زمینه‌های مختلف بهتر خواهد شد. 

وی با گلایه از مدیران کشور که تمام تمرکزشان را برای مدیریت منابع مالی صرف می‌کنند و کمتر مدیریت‌ها براساس مفاد قرآنی است، گفت: متاسفانه مدیریت‌ها براساس مولفه‌های دانش‌بنیان نیست و مدیران می‌خواهند روند مدیریتی خود را با کمک منابع مالی به جلو پیش ببرند که خوشبختانه کشور هم پولی ندارد. 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه براساس قانون مقرر شده بود 30 درصد از منابع مالی از طریق بهره‌وری حاصل شود که میسر نشده است، گفت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته 80 درصد منابع مالی آنان از طریق بهره‌وری به دست می‌آید. 

ابوترابی‌فرد با اشاره به یک درصد از مالیات ارزش افزوده که براساس قانون به حوزه سلامت اختصاص یافته است، افزود: قرار بود این یک درصد ارزش افزوده مالیات برای روستاها، شهرهای 20 هزارنفر، عشایر و نظام ارجاع تنظیم شود. بنابراین از وزیر بهداشت تقاضا داریم گزارشی درباره هزینه‌کرد این اعتبارات به ما ارائه دهند. 

وی بیان کرد: متاسفانه براساس مشاهدات خودم در فارس متوجه شدم نظام ارجاع و پزشک خانواده یک بام و دو هوا است و به نوعی نظام ارجاع در کشور فراموش شده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی هم قرار بود اعتبارات یک درصد مالیات ارزش افزوده برای تجهیز مراکز بیمارستان در مناطق کمتر توسعه یافته و پوشش بیماران صعب‌العلاج هزینه شود بنابراین این اعتبارات در حوزه‌های حقوق، اضافه‌کاری و کارانه و هزینه‌های اداری ممنوع است. 

ابوترابی‌فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: متاسفانه سیاست‌های ابلاغی رهبری نیز در کشور اجرا نمی‌شود زیرا مدیران بیشتر گرفتار مشغله‌های روزمرگی خود هستند و اجرای سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب مورد فراموشی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات