معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان زنجان:
در هشت ماهه امسال تعداد567 نفر در سطح استان زنجان تغییر نام داده اند.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۰۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان زنجان از آمار تغییر نام خبردادوگفت:تعداد 71 نفر در استان زنجان در آبان ماه امسال تغییر نام داده اند که ازاین تعداد 59 درصد زنان و 41 درصد مربوط به مردان بوده است .

رحمان احمدی نژاد افزود: از تعدادکل اسامی تغییر یافته 48مورد از طریق مجوز اداره کل ،17مورد از طریق صدور آراء هیات های حل اختلاف مستقر در ادارات ثبت احوال و6 مورد از طریق صدور آراء دادگاهی تغییر نام انجام شده است .

وی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال تعداد567 نفر در سطح استان تغییر نام داده اند.

احمدی نژاد گفت: از تعداد567 نفر، 426مورد از طریق مجوز اداره کل ،96مورد از طریق صدور آراء هیات های حل اختلاف مستقر درادارات ثبت احوال و 45 مورد از طریق صدور آراء دادگاهی تغییر نام انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازآن که تعداد 845 مورد بود با کاهش 32.9 درصد مواجه بوده است .

معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان زنجان اظهار کرد : آمارهاحاکی از آن است که پس از تفویض اختیار از سوی سازمان ثبت احوال کشور به ادارات کل استان تغییر نام افزایش چشمگیری داشته و مراجعات مردم به دادگاهها و مراجع قضایی کمتر شده و در سریع ترین زمان ممکن این کار در ادارات ثبت احوال به راحتی انجام می شود .

گفتنی است، تغییر نام دارای شرایط خاصی است و همه اسامی قابل تغییر نیست .

ارسال نظرات