خبرهای داغ:
جوان تازه مسلمان غربی گفت: شما مردم ایران با رهبری شجاع در مقابل ظلم قیام کردید، علم معارف شیعی توسعه پیدا کرده و ایران نورانیتی برای کل دنیا است.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۱۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، دکتر آنتونیوپاس کارشناس مذهبی از کشور کلمبیا که تازه مسلمان شده و در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل است.

آنتونیوپاس که بعد از مسلمان شدنش اسم خود را به یونس تغییر داده است در همایش " دین و اسلام از نگاه رسانه های غربی" در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور قاین به شرح ذیل صحبت کرد:

امروز نمی خواهیم از اسلام بلکه می خواهیم از کفر صحبت کنیم. در غرب چه خبر است و چرا یک نفری مثل آقا یونس آنجا را رها می کند؟

ما با جوانان در قم استخر رفته بودیم و اسپانیایی صحبت می کردیم یک دفعه نجات غریق صدا زد حاج آقا ببخشید داشتید خارجی صحبت می کردید؟ گفتم بله. گفت به چه زبانی داشتید صحبت می کردید؟ گفتم اسپانیایی.

پرسید حاج آقا خارج هم رفتید بعد گفت به جاهای آنچنانی هم رفتید؟ گفتم نه ما می رویم به آنجا برای تبلیغ و در جمع مسلمانان حضور داریم.

چرا جوان ما که در جامعه اسلامی هست و تربیت اسلامی هم شده نگاهش به غرب با آن فسادها و چیزهای زشتی که در آنجا هست نگاه حسرت آمیز است؟

گاهی دختران جامعه اسلامی می گویند خوش به حال خارج ها تابستان نیاز نیست لباس بپوشند. بله در کلمبیا و آمریکای لاتین به خصوص برزیل تابستان لباسهای تنشون به پنجاه گرم می رسه. دلیل اینکه جوانان ما حسرت آن چیزها را می خورند این است که نمی دونند آنجا چه خبره ؟


ایران کشوری در حقیقت خیلی به انسانیت خدمت کرده؛ چون امروز مسلمانان در جهان و کلمبیا وجود دارند این به خاطر زحماتی است که مبلغین ایرانی کشیده اند و شما مردم ایران در مقابل ظلم قیام کردید، یک رهبر شجاع داشتید، امروز علم معارف شیعی در این کشور توسعه پیدا کرده و این خیلی ارزش داده به کشور شما و ایران نورانیتی برای کل دنیا است.

شیعه بودن یک وظیفه سنگین است. یعنی اینکه سنت پیامبر و اهل بیت (ع) را بخواهی دنبال کنی.

اما بعضی افرادی هستند که در حقیقت به نظر میرسد یک مقدار تحقیق در مورد دین برای آنان لازم است و رفتاری از خودشون نشان می دهند، حرفهای زشتی می زنند که برای یک شیعه ناپسنده است.


بله این ها اصلا مربوط به اسلام نیست و مشکل شخصی این افراد است. آن چیزی که اسلام به انسان یاد می دهد این است که ذهنمان، زبانمان و رفتارمان را کنترل کنیم. اسلام یک دین پاک است.

آقا یونس این جوان غربی که تازه مسلمان شده در پاسخ چند سوال دانشجویان نیز می گوید:

نظر شما در مورد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ولی فقیه چیست؟

می توانیم ویژگی های خاصی همچون صبر در ایشان ببینیم. چند سال است که ایشان در این مملکت رهبر هستند و صبر می کنند. یک کشور اینجوری را تحمل و در اداره اش صبر کردند.


ایشان خیلی عالمند و خیلی هم قدرت دارند و شجاعند. شما نگاه کنید با چه شجاعتی دارند با دشمنان صحبت می کنند و ایمان قوی ایشان را می توانید در صحبت هایشان ببینید.

چقدرعاشق مومنیند و چقدر محکم علیه دشمنان می ایستند. اگر دنیا بداند چه ارزشی دارد داشتن یک رهبری مثل آیت ا... خامنه ای؛ همه دنیا قیام می کردنند علیه ظالمین و یک رهبری مانند ایشان برای خودشان انتخاب می کردنند.

اینکه به دنیا نشان دهید این جواهری که شما دارید به نام سیدعلی خامنه ای کیست وظیفه شما جوانان ایرانی و وظیفه همه مسلمانان جهان است.

امام خامنه ای(مدظله العالی) در خارج از کشور چه شخصیتی دارند؟

باید به مردم دنیا نشان بدهیم رهبر انقلاب ایران چگونه شخصیتی هستند. چون امروز کفار در سراسر دنیا ارتباط می دهند بین تروریسم و اسلام و رهبری را هم جزء همین مسلمانان تروریسم مطرح می کنند.

تمام اطلاعاتی که امروز در غرب وجود دارد علیه اسلام خیلی منفی است و می خواهند که هیچ کدام از مردم دنیا به اندازه یک نقطه هم به اسلام نزدیک نشوند.

در غرب هم اکثرا مردم اطلاعات را از رسانه ها می گیرند تا مطالعه کنند. مردم دنبال پول در آوردن، کار و اشتغال روز مره اند و فرصت نمی کنند مطالعه کنند در حوزه دینی. و لذا آنچه که از وسایل ارتباط جمعی هست همه اطلاعاتشان را از رسانه های ارتباط جمعی یهودی می گیرند و فکر می کنند که رهبر همان تروریسم هست.

شما می دانید چند تا فرقه مسیحی داریم. کاتولیک، پروتستان، اورتدکس، باز خود کاتولیک ها فرقه های مختلف دارند.

ما مسلمان ها می گوییم همه مسیحی اند. مسیحیان هم وقتی نگاه می کنند
میگویند همه مسلمانند. همه اینها دیوانه اند همدیگر را می کشند.اصلا نگاه نمی کنند که داعش داره با حزب ا... می جنگد.

یعنی هنگامی که نگاه می کنند به جهان اسلام، میگویند القاعده، حزب ا...، سپاه، قدس همه با هم یک کاسه اند. حالابین آنها هم دعوا شده. همین طور مسیحی ها در مورد ما قضاوت می کنند به خاطر رسانه هایی که هست و نگاه ها خیلی منفی و خیلی هم شدید عمل کردند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها