مدیرکل دفتر توسعه آبزیان سازمان شیلات:

شیوع بیماری لکه سفید مانع صادرات میگو به روسیه شد

مدیرکل دفتر توسعه آبزیان سازمان شیلات گفت: درحالیکه امسال برای صادرات 5 هزار تن میگو به روسیه برنامه‌‌ریزی شده بود اما به دلیل شیوع بیماری لکه سفید میگو قادر به صادرات فقط هزار تن میگو به روسیه هستیم.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۲۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان سازمان شیلات کشور  گفت: امسال برای صادرات 5 هزار تن میگو به روسیه برنامه‌ریزی شده بود، که به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در استان‌های جنوبی این میزان صادرات محقق نمی‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که در نهایت امسال حدود هزار تن از این محصول به روسیه صادر شود در حالی که تا پایان آبان ماه حدود 200 تن میگو به روسیه صادر شده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان سازمان شیلات کشور با تأکید بر اینکه به دنبال روان‌سازی صادرات و توسعه تجارت و سازمان‌دهی صادرات به روسیه هستیم، اظهار داشت: صادرکنندگان آبزیان در فود سیتی روسیه (شهر غذا) به دنبال برپایی یک بلوک که شامل 10 غرفه 34 متری است، هستند تا بتوانند محصولات شیلاتی ایران را در این غرفه‌ها عرضه کنند و زمینه را برای صادرات آبزیان به این کشور فراهم کنند.

گلشاهی تصریح کرد: در 7 ماهه ابتدای امسال در مجموع 29 هزار تن آبزیان به ارزش 90 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی افزود: میزان صادرات در 7 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7 درصد از نظر وزنی و 2.5 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان سازمان شیلات بیان داشت: معمولا صادرات آبزیان در سه ماهه آخر سال اوج می‌گیرد و می‌توان گفت تا پایان سال ارزش صادرات آبزیان کشور به بیش از 300 میلیون دلار می‌رسد.

گلشاهی تصریح کرد: برداشت از مزارع آبزیان معمولا در نیمه دوم سال است و پس از نگهداری در سردخانه‌ها  تقریبا محصولات در سه ماه آخر سال صادر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار