معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: جای نگرانی نیست و مردم استان،ترس و وحشتی از این بیماری نداشته باشند چرا که شیوع هرنوع بیماری مدت زمان معینی دارد وبارعایت نکات بهداشتی می توان به سلامت از آن عبور کرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۵۶۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درخصوص شیوع بیماری آنفولانزا در استان های  کرمان،هرمزگان وسیستان وبلوچستان واحتمال شیوع آن در استان یزد گفت: ظهور بیماری آنفولانزا در فصل پاییز مطلب تازه ای نیست چرا که ما هر ساله در این فصل شاهد بروز این نوع بیماری هستیم.

دکتر محمد حسن لطفی ادامه داد: تنها وجه تمایز آنفولانزای امسال با سال های گذشته این است که  این بیماری از نوع  A و با تیپ H1N1بوده که می تواند برای برخی گروه های سنی و مبتلایان به بیماریهای تنفسی و قلبی عروقی خطرناک باشد.

لطفی زنان باردار،افراد دیابتی و کودکان زیر5سال را از دیگر گروه های آسیب پذیردر برابر این بیماری دانست و گفت: آمارهای ارائه شده در استان کرمان نشان می دهد که  افراد بالای 50سال،سیگاری و مصرف کنندگان مواد مخدر که ریه های آن ها از سلامت کافی برخوردار نیست بیشترین قربانیان این نوع آنفولانزا هستند.

وی مردم را به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری کننده توصیه کرد و افزود: رعایت فاصله  1متری از مبتلایان به این بیماری،استفاده از ماسک،شست و شوی مرتب دستان با آب وصابون،گرفتن دستمال و یا آرنج جلوی دهان در هنگام عطسه وسرفه می تواند در پیشگیری از شیوع این بیماری اثرگذار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در خصوص تزریق واکسن نیز گفت: نیاز به واکسیناسیون عمومی نیست اما گروه های آسیب پذیر و زنان بارداری که سه ماهه دوم وسوم بارداری آنان در زمستان سپری می شود حتماً از واکسن استفاده کنند.

لطفی مبتلایان را به رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از دست دادن و دیده بوسی با افراد سالم سفارش کرد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا مورد مشکوکی از این بیماری در استان مشاهده شده یا خیرگفت: تاکنون تنها دو مورد از این بیماری در استان مشاهده شده که آن هم از زوارامام حسین(ع) بوده و درحال حاضر تحت کنترل می باشند .

معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: جای نگرانی نیست و مردم استان، ترس و وحشتی از این بیماری نداشته  باشند چرا که  شیوع هر نوع بیماری  مدت زمان معینی دارد و با رعایت نکات بهداشتی می توان به سلامت از آن عبور کرد.

یزدامــــــــــروز/

 

ارسال نظرات