خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۶۰۴۶۱۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، وزیر دفاع گفت:معتقدیم آنچه قدرت خلق می‌کند اتحاد، ایمان و پیروی از ولایت است ؛ البته ابزار و تجهیزات متناسب برای دفاع از کشورنیز نیاز است که دراین زمینه ما در تولید سلاح‌های گوناگون برای دفاع از کشورهیچ کم و کاستی نداریم.

سردارحسین دهقان ؛در کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان که همزمان با روز دانشجودر تالارشریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شد، گفت: اگر 16 آذر را ایام‌الله بنامیم حرف گزافه‌ای نگفته‌ایم.

وی باشاره به اینکه دانشجویان در16 آذرسال 32 فریاد نفی نوکری استکبار، نفی نظام سلطه و استقلال سر دادند تاکید کرد: شاید بتوان 16 آذررا نقطه عطفی در خروج سیطره بریتانیا و قرار گرفتن در زیر سیطره آمریکا برای دولت وقت ایران تلقی کرد.

وزیر دفاع؛ بااشاره به اینکه تاریخ جنبش دانشجویی ثابت می‌کند که دانشجویان با بصیرت شرایط موجود را درک می‌کنند و جلوی هر انحرافی را می‌گیرند اظهارداشت: دانشجویان بسیاری طی مبارزات با رژیم شاه زمینه‌ساز انقلاب بودند و امروز در گشودن راه‌ها و برداشتن گام به سوی قله‌های موفقیت هم پیشتازند و این جلوداری امروز کشور را در سطح علمی در حوزه علم در سطح تراز کشورهای پیشرفته قرار داده است.

دهقان؛ گفت: باید بپذیریم نظام ما به خاطر ماهیت ضد استکباری‌اش دشمنی سلطه را در مقابل دارد و تا زمانی که این نظام هست این دشمنی نیز وجود خواهد داشت به همین جهت انتظار می‌رود دانشجویان با تحلیل درست از اتفاقات داخل و خارج از کشور در مسیر صحیح گام بردارند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر از دانشجویان این است که نباید پیاده نظام جریان‌های سیاسی باشند، جریان‌هایی که به دنبال منافع گروه خودشان هستند، دانشجویان متعلق به کل کشور هستند نه یک گروه خاص.

سرداردهقان بااشاره به اینکه در حوزه توسعه علم و فناوری این دانشگاه است که باید جلودار باشد و به این وسیله برای کشور قدرت آفرینی و ثروت آفرینی کند ادامه داد: نقد سازنده انتظار جدی از دانشگاه است و با توجه به عدم تعلق دانشجویان به مسائل مختلف ؛ این قشرباید در موضع نقد مصلحانه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب دانشجویان در بخش دفاعی کار را شروع کردند و قدرت ما امروز با برخی قدرت‌های بزرگ در این زمینه برابری می‌کند و امکاناتی فراهم کردیم که قدرت بازدارندگی‌مان را افزایش داده است.

دهقان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: از حدود 12 سال پیش نظام سلطه و بدخواهان این ملت تلاش کردند پرونده‌ای را علیه کشورمان شکل دهند و تمامی ابزارشان را بسیج کردند تا سندهایی تولید کنند که تائید کند حرکت کشور به سمت سلاح هسته‌ای است؛ اسرائیل و امریکا تمام تلاششان را انجام دادند و به صورت لحظه‌ای تمامی حرکات مربوط به تاسیسات هسته‌ای را تحت نظارت خود قرار دادند، اطلاعاتشان را مبادله کردند و می‌خواستند پرونده‌ کاملی بسازند تا هر اقدامی را علیه کشور توجیه کند.

وزیر دفاع گفت: در مقابل ما هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم نه اینکه قادر نباشیم بلکه چنین اراده‌ای نداریم و سلاح کشتار جمعی در ایدئولوژی جمهوری اسلامی جایی ندارد.

وی اضافه کرد: تا به امروز هم سندی دال بر حرکت ما به سمت سلاح باشد ارائه نداده‌اند و صحبت ما تنها برخورداری از حقوق قانونی‌ است.

دهقان؛ برجام را تثبیت کننده حق غنی‌سازی ایران دانست و افزود: می‌خواستیم دنیا به حق غنی‌سازی ما ‌اقرار کند و محدودیتی در توسعه در فناوری انرژی هسته‌ای نداشته باشیم، از طرفی به غنای بیشتر فعلا نیازی نداریم.

وی برجام را تثبیت کننده حق غنی‌سازی ایران دانست و گفت: در بخش نظامی و درهیچ شرایطی هیچ محدودیتی را نمی‌پذیریم ؛ البته محدودیت‌هایی رادر زمینه انرژی هسته‌ای پذیرفته‌ایم.

وزیر دفاع گفت:معتقدیم آنچه قدرت خلق می‌کند اتحاد، ایمان و پیروی از ولایت است ؛ البته ابزار و تجهیزات متناسب برای دفاع از کشورنیز نیاز است که دراین زمینه ما در تولید سلاح‌های گوناگون برای دفاع از کشورهیچ کم و کاستی نداریم.

انتهای پیام / 63055/



 

ارسال نظرات
آخرین اخبار