سیاوش غیبی پور گفت: این گونه با بهره گیری از رصد رسانه ای متعهد ، دانشمندان، محققین و کارشناسان زبده با نظرات علمی و کارشناسانه خود می توانند در پیشبرد بهتر نمایندگان مردم که بر مسند وزارت نشسته اند را یاری رسانند.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۵۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸



سیاوش غیبی پور دکترای اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قبل از انعقاد هر قرارداد چه نفتی و غیر نفتی ، محرمانه بودن و عدم افشا امری ضروری است تا رقبا نتوانند سوء استفاده احتمالی در قرار داشته باشند.

وی گفت: بعد از منعقد شدن قراردادهای نفتی با در نظر گرفتن مصالح عمومی و منافع ملی شفاف سازی مفاد قراردادها بدون منع قانونی است و این گونه با بهره گیری از رصد رسانه ای متعهد ، دانشمندان، محققین و کارشناسان زبده با نظرات علمی و کارشناسانه خود می توانند در پیشبرد بهتر نمایندگان مردم که بر مسند وزارت نشسته اند را یاری رسانند.

این دکترای اقتصاد بیان داشت: عدم علنی سازی قراردادهای نفتی می تواند راه های نفوذ در این حوزه را نمایان سازد و بالطبع عدم محتواسنجی و عدم روشن نمودن امکانات درآمدی زمینه ساز فساد گشته و بساط گستره اقتصاد غیر رسمی را ایجاد می کند که اتهامات و ابهامات حاکی از آن بسیار برای کشور خطرآفرین است و نمونه های بارز غیر رسانه ای را در ایجاد دادگاه های نفتی که چون حلقه ای زنجیر وار تکرار می شود را خواهد داشت.


ارسال نظرات