بی‌سابقه‌ترین اجتماع بشری در پیاده‌روی اربعین اتفاق افتاد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بی‌سابقه‌ترین اجتماع بشری است، گفت: برای باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم باید تلاش کرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۶۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱



خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلامناصر شکریان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام 28 صفر، از عاشقان و زائران مراسم اربعین حسینی به‌ویژه زائران مازندرانی در خلق این حماسه عظیم و باشکوه تقدیر کرد.

وی افزود: میلیون‌ها عاشق و دل‌داده حسین‌بن‌علی (ع) و یاران باوفایش از هر دین و آئینی خالق حماسه‌ای شگرف هستند که مصداق عینی آن را در بزرگ‌تریناجتماع بشری در روز اربعین حسینی در کربلایمعلیبه نظاره نشستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به دسیسههای نظام‌های استکباری و سلطه‌گر با وجود هزینه‌های بسیار هنگفت در ایجاد تشکیک و اختلاف بین مذاهب اسلامی به‌ویژه اهل تسنن و شیعه اشاره و تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی امسال با وجود تهدیدهای مکرر گروه‌های تروریستی و تکفیری در عراق و منطقه و معضلات و مشکلات جوامع اسلامی در خاورمیانه با میزبانی 27 میلیون زائر از 60 کشور جهان که عاشق و دل‌داده به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) که به بهترین شکل ممکن برگزار شد، در نوع خود بی‌سابقه‌تریناجتماع بشری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، اربعین حسینی را رزمایش بزرگ شیعیان جهان دانست و تاکید کرد: اجتماع عظیم حسینی بیان‌گر ظلم‌ستیزی دنیای اسلام و بزرگ‌ترینگردهمایی مسلمان در جهان است.

شکریان تصریح کرد: اربعین حسینی (ع)، تجلی عشق به تربت و مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) که با گذشت قرن‌ها، همچنان دل همه دوست‌داران اهل‌بیت (ع) و آزادگان جهان را به‌سوی رستگاری، عزت و افتخار می‌کشاند.

وی ادامه داد: آیین عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در کربلایمعلیبزرگ‌ترینگردهمایی مذهبی دنیاست که قدرت و عظمت اسلام را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد.

شکریان به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن شعائر اسلامی و الهی در جامعه، بیان کرد: 28 صفر هم یکی از مهم‌ترینشعائر الهی و اسلامی است که باید در باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم مذهبی و معنوی تلاش و جدیت داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با قدردانی از ملت متدین ایران و مردم ولایت‌مدار مازندران در برگزاری باشکوه آیین عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: تلاش همه مسئولان و دست‌اندرکاران در برگزاری اربعین امسال هم در عراق و هم در ایران اسلامی و مردم صبور و قهرمان عراق در میزبانی باشکوه از زائران اربعین حسینی و ایجاد هم‌دلی و هم‌زبانی بین دو ملت در خلق این حماسه به‌یادماندنی، ستودنی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها