مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد

برگزاری همایش ملی واقفان با حضور رئیس قوه‌قضائیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش ملی واقفان در شهرستان آمل با حضور رئیس قوه‌قضائیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۷۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: مراسم اربعین امسال بزرگ‌تریناجتماع بشری بود، به گونه‌ای که قدرت معنوی امام حسین (ع) به رخ جهانیان کشیده شد.

وی تصریح کرد: نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف نباید نادیده گرفته شود، بلکه نوع نگاه مردم به وقف مرهون فرهنگ‌سازی رسانه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف سنت نبوی، ولایی و انقلابی است، گفت: اثرگذارترین عمل خیرخواهانه مسئله وقف است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه وقف هنوز به خوبی در جامعهتبییننشده است که باید بسیج همگانی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه ایجاد شود، همچنین افراد صاحب نفوذ در این حوزه وظیفه سنگین دارند و نیاز است تلاش بیشتری انجام شود.

علیزاده به اقدامات انجام شده در اوقاف مازندران در امام‌زاده‌ها اشاره کرد و گفت: طرح‌های آرامش بهاری، سوگواری یاس نبوی، بصیرت عاشورایی در این سازمان اجرا خواهد شد که به صورت کلی برنامه‌های متعدی در طول سال در اوقاف اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ وقف 48 انجمن مربوط به وقف در سطح استان تشکیل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران درباره اجرای نیت خیراندیش در استان بیان داشت: 700 نفر در این طرح‌ها اعلام حضور کردند، همچنین در طرح مهر تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت 550 نفر مشارکت داشتند و نزدیک به 500 میلیون ریال برای اجرای این نیت اختصاص داده شد.

این مسئول از برگزاری هزار و 300 جلسه تفسیر قرآن در سطح اماکن اوقاف مازندران خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌ها مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

علیزاده از جمع‌آوری اطلاعات هزار و 100 بقعه استان خبر داد و بیان داشت: در مجموع هزار و 222 بقعه در مازندران ثبت شدند.

وی دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان را برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان اعلام کرد و افزود: بیش از 65 هزار نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند که 900 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و فعالان قرآنی حضور مناسبی در این برنامه‌ها داشتند که این برنامه در شهرستان آمل مورد استقبال واقع شد و 24 نفر از افراد برجسته این حوزه در مسابقات قرآنی کشور در کرمانشاه حضور می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و اظهار کرد: از نظرهای کارشناسی اصحاب رسانه در این همایش برای ترویج فرهنگ وقف استفاده می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده در ارتباط با مسائل حقوقی اوقاف اشاره کرد و گفت: بیش از 360 سند مالکیت در سال‌جاری دریافت کردیم که حدود 70 درصد از موقوفات استان سند ندارد.

علیزاده درباره اقدامات انجام شده در معاونت بهره‌وری اوقاف استان بیان داشت: 3 هزار و 49رقبهسند اجاره تنظیم شده و هفت هزار و 96رقبهسند اجاره آن تمدید شد.

وی درباره پروژه اداری اوقاف استان نیز بیان داشت: دو ساختمان در شهرستان بابلسر و تنکابن در حال احداث است، همچنین 12 طرح جامع در استان تصویب شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اقدامات انجام شده در حوزه پشتیبانی اوقاف اشاره کرد و یادآور شد: 14 هزار و 400 نفر ساعت آموزش در بین کارکنان انجام شد و 22 نشست تخصصی بین همکاران کارگاه‌ آموزشی برگزار شد.

این مسئول جمع هزینه‌های نیتواقفاناستان را برای روضه‌خوانی، اطعام‌دهی و عزاداری را 3 میلیارد تومان اعلام کرد.

علیزاده از برگزاری نشست‌های صنفی با اصناف مختلف خبر داد و یادآور شد: در سال‌جاری تلاش داریم با پزشکان این نشست را امسال به صورت ویژه برگزار کنیم.

وی به برگزاری همایش واقفان خیراندیش به صورت کشوری در شهرستان آمل نیز اشاره کرد و یادآور شد: این همایش با سخنرانی رئیس قوه‌قضائیه در هفته وقف پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه در سال جاری 110 وقف جدید ثبت شد، افزود: این وقف مربوط به شش ماهه نخست امسال است که تا پایان سال افزایش می‌یابد.

وی سهم اوقاف مازندران از محل بودجه استانی را یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است.

علیزاده درباره اماکنی که دارای قدمت تاریخی است، یادآور شد: برای بهسازی این اماکن حساسیت میراث فرهنگی را رعایت می‌کنیم که خوشبختانه مشکل خاصی با میراث فرهنگی در این زمینه نداریم.

وی درباره مشکل با منابع طبیعی افزود: بسیاری از موارد اختلافی رفع اختلاف شد که 118 بقعه استان که در حریم منابع طبیعی قرار داشت، حریم بقعه مشخص شد و قرار است با تفاهم‌نامه سه‌جانبه رفع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ارتباط با افزایش اجاره‌بها مربوط به اوقاف استان، گفت: برایتعییناجاره‌بها تلاش خواهیم کرد تا نرخ عادل روز را تعیین کنیم، از طرفی میزان تعیین اجاره‌بها اماکن اوقاف بسیار پایین‌تر از نرخ روز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار