خبرهای داغ:
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یک افغانی که روزی با یک دمپایی وارد ایران شده امروز 70 میلیارد سرمایه دارد

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افغانی که افتخارش این ست که روزی با یک دمپایی وارد ایران شده امروز بالغ بر70 میلیارد در کشور سرمایه دارد.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۰۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اقبالی مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین همایش ساماندهی و شناسایی ابتاع خارجی غیر مجاز در گلستان اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهاجر پذیر معرفی شده است و بر این اساس باید بر اساس ظوابط مقرراتی را رعایت کند.

وی تصریح کرد: مدیران محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان و کمیسیون اتباع خارج استان پیشرو شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی در کشور هستند.

وی افزود: استان گلستان نخستین استانی است که در کشور همایش تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی را برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی فرصت‎ها و تهدیدات اتباع خارجی در کشورمد نظر قرار گرفته و به دنبال این هستیم که فرصت‎ها و تهدیدات اتباع خارجی به خصوص اتباع افغانی را ارزیابی کنیم.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: نظریه‎هایی وجود دارد که نشان می‎دهد بحث فرصت‎ها و تهدیدات اتباع خارجی مجاز تهدید محسوب نمی شود چرا که نیروی اتباع خارجی تن به هر کاری در جامعه برای داشتن اشتغال می‎دهد.

اقبالی افزود: باید از ظرفیت‎های اتحادیه‎ها صنوف فرمانداران و ائمه جماعت در راستای شناسایی و سازماندهی اتباع خارجی استفاده کنیم .

وی یادآور شد: متاسفانه در شهرستان‎هایی که حضور اتباع خارجی ممنوع شده است هنوز اتباع خارجی سکونت و اشتغال دارند و امید است با شناسایی و سرشماری بتوانیم نسبت به این مهم به خوبی عمل کنیم.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرمایه‎گذاری اتباع خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از هزاران اتباع خارجی در کشور وجود دارند که سرمایه‎ای بالغ بر 10 میلیارد تومان داشتند و فردی که روز نخست تنها با یک دمپایی وارد کشور شده بود امروز بالغ بر 70 میلیارد تومان سرمایه دارد.

اقبالی با بیان اینکه در دورانی که جوانان ما در جبهه بودند اتباع خارجی در کشور فعالیت می‎کردند، گفت: برای جمع آوری این سرمایه‎ها این افراد سال‎های سال تلاش کردند اما باید سرمایه‎گذاری این افراد در داخل کشور اتفاق بیفتد نه در منطقه خلیج فارس.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار