خبرهای داغ:
امام جمعه قدمگاه نیشابور: اولین شاخصه نهضت ناب محمدی(ص) بعد از ایمان، استقامت در راه دین است. امام(ره) نیز فرمودند "حفظ این نهضت و انقلاب از اوجب واجبات است".
کد خبر: ۸۶۰۴۹۲۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت السلام خداپرست امام جمعه قدمگاه نیشابور صبح امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) در ناحیه سپاه قاین اظهار کرد: پیامبر(ص) به عنوان الگویی برای همه عالم است.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) بعد از اعلام عمومی اسلام همواره به یارانش می فرمود "در راه دفاع از دین و ارزشهای اسلام استقامت کنید" چون در راس همه امور بعد از به ثمر نشستن یک نهضت مقاومت در برابر دشمنان و استقامت و دفاع از ارزشهای آن است.

خداپرست با بیان اینکه اولین شاخصه نهضت ناب محمدی(ص) بعد از ایمان استقامت در راه دین است خاطرنشان کرد: این شاخصه ها را امام راحل(ره) نیز در شروع نهضت و انقلاب برای مردم بیان کردند و فرمودند "حفظ این نهضت و انقلاب از اوجب واجبات است".

وی با طرح این سوال که آیا پیامبر اسلام (ص) به مرگ طبیعی از دنیا رفتند یا شهید شدند؟ ادامه داد: عده ای تلاش می کنند در جامعه مسلمین القا کنند پیامبر(ص) عمر طبیعی خودشان را کردند و کسی به ایشان قصد سوء نکرد.

امام جمعه قدمگاه نیشابور افزود: بعضی افراد نظر خود را با تعبیر وفات و یا رحلت پیامبر (ص) ابراز می دارند و متأسفانه در محافل شیعیان هر چند نادانسته و ناخواسته؛ چنین تعبیر می شود.

وی اظهار کرد: پیامبر(ص) را چندین بار ترور کردند. در اوایل بعثت مشرکان قصد حذف کردن فیزیکی ایشان را داشتند و در ادامه بعد از هجرت به مدینه و استقرار حکومت اسلامی، منافقین که طمع ریاست داشتند چندین بار سوء قصد به حضرت رسول کردند که ناکام ماندند اما در آخر ایشان را مسموم و به شهادت رساندند و به قصد شوم خود رسیدند.

خداپرست تاکید کرد: پیامبر(ص) ما در بستر به مرگ طبیعی جان ندادند؛ بلکه شهید شدند.

وی عنوان کرد: دلیل ادعای ما علاوه بر تاریخ صحیح صدر اسلام، روایتی است که از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند "هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد" یعنی در راه خدا کشته خواهد شد.

امام جمعه قدمگاه نیشابور گفت: شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الامال روایتی در همین مضمون از امام صادق(ع) نقل می کنند و تصریح می کنند که روایت صحیحه است. در ادامه روایاتی می آید که نشان دهنده شهادت حضرت ختمی مرتبت است.


وی ادامه داد: همچنین ابا صلت هروی از حضرت رضا علیه السّلام نقل کرد که فرمود "هیچ یک از ما نیست مگر اینکه کشته می شود".

گفتنی است، امام جمعه قدمگاه نیشابور در سخنانی به ابعاد وجودی و کرامت های امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت اشاراتی داشت و در وصف پیامبر(ص) و امام حسن(ع) مدیحه سرایی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها