خبرهای داغ:
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس خبر داد:
سردار مینایی گفت: پیکر مطهر شهید ولی نوری از سرداران و فرماندهان بزرگ استان فارس در دفاع مقدس که بعنوان شهید گمنام در شیراز به خاک سپرده شده بود، شناسایی گردید.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۲۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به اینکه در فارس 800 مفقود داریم که این ها  سَوای 268 شهید گمنامی هستند که در 72 نقطه استان به خاک سپرده شده اند، گفت: با استفاده از روش دی اِن اِی پنج شهیدی که بصورت گمنام در استان فارس به خاک سپرده شده بودند، شناسایی شده اند.

وی افزود: سردار شهید ولی نوری از سرداران و فرماندهان بزرگ استان فارس در دفاع مقدس نیز در میان این شهدای شناسایی شده قرار دارد، پیکر مطهر ایشان در شهر شیراز بعنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بوده است.

سردار مینایی با اشاره به اینکه نام شهید ولی نوری برای بسیاری از همرزمانش بخصوص رزمندگان گردان امام مهدی (عج)، امام حسین (ع) و سایر رزمندگان لشکر 19 یادآور شجاعت، شهامت و ایثار است، گفت: این شهید بزرگوار در لحظات آخر زندگی اش با شهامتی که از خود نشان داد تمام گردانش را که در میدان مین گیر کرده بودند رهانید و حتی نگذاشت یک مجروح در میدان مین بماند و اسیر دشمن شود، اما خود ایشان هدف تیر دشمن قرار گرفت و پیکر مطهرش سال ها در میدان مین پنهان مانده بود.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر پیگیری مسائل دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی و تحریف موضوعات دفاع مقدس، گفت: رسیدگی به وضعیت شهدا، مفقودین، بازماندگان ایشان و بخصوص موضوع تفحص مفقودین همواره مورد توجه و تاکید ایشان بوده است، از همین رو ستاد تفحص مفقودین در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشخیص هویت تعداد زیادی از شهدا با بهره گیری از آزمایش دی اِن اِی گفت: تکنولوژی تشخیص هویت با دی اِن اِی در اختیار چند کشور محدود می باشد که ایران نیز یکی از کشورهای دارای این تکنولوژی است، در استان فارس از بستگان بیش از 90 درصد مفقودین، نمونه های دی اِن اِی جمع آوری شده است.

سردار مینایی تاکید نمود: از اصحاب رسانه، اقشار مختلف مردم و رزمندگان دفاع مقدس خواهشمندیم مشخصات شهدای شناسایی شده شده را تنها از مجموعه ستاد تفحص مفقودین دفاع مقدس پیگیری نمایند، همچنین مشخصات چهار شهید شناسایی شده دیگر بزودی از طریق ستاد تفحص اعلام خواهد گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها