نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: تبلیغات زیادی باید برای ترویج فرهنگ وقف انجام شود و مردم از اهمیت وقف باخبر شوند.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۲۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در نخستین روز از هفته وقف، ضمن تسلیت پیشاپیش رحلت حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: سمنان، استان ممتازی از حیث مادی و معنوی نسبت به بقیه استان‌هاست.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز باید در کشور از حیث خدماتی که ارائه می‌دهد، جزو استان‌های ممتاز قرار گیرد؛ در استان کار به دست اهل آن افتاده است و مردم با امتیازات وقف باید بیشتر شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از کارکنان اداره کل اوقاف استان سمنان خواستار حفظ موقوفات موجود شد و تأکید کرد: موقوفات موجود نباید از دایره وفق خارج شوند؛ اقدامات باید به شکلی انجام شوند که منجر به مرگ موقوفه نشود.

شاهچراغی استفاده از موقوفات طبق نظر واقف را وظیفه اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دانست و تأکید کرد: نباید در استفاده از موقوفه انحرافی حاصل شود؛ زیرا این کار گناهی بزرگ و کبیره است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: خوردن شراب از موقوفه‌خواری بهتر است؛ چراکه شراب حق‌الله است و موقوفه حق‌الناس؛ پس استفاده از وقفیات باید طبق خواسته واقف انجام شود.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باید تبلیغ گسترده و مداوم داشته باشند تا مردم به میدان وقف وارد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: نیازهای جدیدی در استان سمنان وجود دارند و نیاز به وقفیات جدید در استان احساس می‌شود.

شاهچراغی اضافه کرد: اجاره موقوفات باید به‌روز باشد و این امر نیازمند تبلیغ بسیار زیاد است.

وی خطاب به کارکنان اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سعی کنید اگر کارهای عمرانی و اقتصادی از وظایف شماست به آن بپردازید؛ زیرا اگر به امور اقتصادی وارد شوید، جاده بسیار لغزنده بوده و بهتر است اوقاف امور فرهنگی را در جامعه انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه معصومین به مسئله وقف اهمیت بسیار زیادی می‌دادند، تصریح کرد: روحانیان و کارکنان اوقاف استان باید تبلیغات زیادی انجام دهند تا مردم از اهمیت بسیار زیاد وقف باخبر شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها