عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

در مراکز آموزش، علم با عمل همراه باشد

استان اردبیل در سال های اخیر در زمینه علمی و پژوهش پیشرفت های خوبی داشته است اما با این حال برای توسعه علمی این استان باید ایده های نو و کاربردی ارائه شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۳۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پروفسور دکتر عظیم اکبر‌زاده خیاوی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این مطلب در نشست«چگونگی پیشبرد ایده های کارآفرینی مبتنی بر دانش بنیان» که 17 آذر در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد افزود: استان اردبیل مردان بزرگ علمی و دینی و صاحب سرمایه دارد که باید برای مورد تکریم و عزت و ارزش بگذاریم.

وی به قطب کشاورزی بودن استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: باید فکر اساسی برای بالا بردن راندمان تولید و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی که سالانه بر اساس سرمازدگی و آفات کشاورزی 3 الی 35 درصد آن از بین می رود کرد.

استاد دانشگاه تهران جهاددانشگاهی را از پیشگامان تلاش علمی و تحقیقی عنوان و خاطرنشان کرد: این نهاد از بدو تاسیس تاکنون منشا خیر و برکت های فراوانی در عرصه های علمی از جمله سلول های بنیادی بوده است و جا دارد این فعالیت ها حمایت شوند.

اکبرزاده خیاوی از جهاددانشگاهی خواست در شناسایی نیازهای استان و یافتن راه حل های آن تلاش نماید و به کسانی که دنبال کار علمی هستند فکر و ایده داده و موتورهای توسعه را به حرکت درآورد.

وی تلاش را تنها راه ترقی و پیشرفت دانست و گفت: آنهایی که درجات علمی و فنی را کسب کرده اند در این امر مسئولیت دو چندانی دارند و باید تمام علم خود را برای تولید علم و فناوری جدید جهت رفع نیازهای کشور به کار گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه باید منبع خداشناسی و انسان شناسی باشد تصریح کرد: تا زمانی که در مراکز آموزش ما علم با عمل همراه باشد این مراکز می توانند منشا حرکتهای نوین علمی و فرهنگی باشند و در تعالی جامعه نقش ایفا نمایند.

اکبرزاده تشکیل شرکت های دانش بنیان را گامی جدید در گشودن راهای تحقیق و پژوهش و به هم پیوستگی و همکاری آنان را بهترین راه در موفقیت شان دانست و افزود: این شرکت ها نباید تنها به حمایت های دولتی چشم دوزند و از تلاش برای گشودن راه های حمایتی بخش های دیگر چشم ببندند.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه کاهش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی توجه به علم و شروع فعالیت های جدید در شهر و روستاهای خود آنان است خاطرنشان کرد: اگر هر ایده پردازی یک دستگاه کوچک تولید کند علاقه مند به ادامه مسیر خواهد شد.

در این نشست رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به فعالیت های پژوهشی در این نهاد تصریح کرد: مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و مطالعات شهری جهاددانشگاهی اردبیل در زمینه ارائه خدمات در زمینه دانش بنیان استان در حال فعالیت است.

رامز نصیری صالح افزود: مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل جزء چهار مرکز رشد است که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت گرفته و زمینه شکوفایی خوبی برای ایده های خوب و تجاری سازی آن دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار