رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

بی بصیرتی مردم کودتای سقیفه را رقم زد

حجت الاسلام پورخاقان،شکل گیری کودتای سقیفه و جدا شدن سر امام حسین از بدن در کربلا را ناشی از بی بصیرتی عامه مردم دانست.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۴۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام وا لمسلمین احمدرضا پورخاقان در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی، با تسلیت فرارسیدن 28 صفر، به تشریح پیام این ایام پرداخت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام را تسلیت گفت و افزود: تقارن زمان در باب شهادت امام مجتبی و امام رضا علیهم السلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم یک پیام برای ما دارد و انسان بصیر و بینا می تواند از آن برای دشمن شناسی کمال استفاده را داشته باشد.

وی، ادامه داد: امام مجتبی علیه السلام بالاجبار در پی خدعه های کسی که بر امیر مؤمنان خروج کرده بود، یعنی معاویه بن ابی سفیان، مجبود شد صلح را بپذیرد و در حقیقت از خلافت کناره گیری کند که در نتیجه به شهادت امام حسین علیه السلام در کربلا منجر شد.

پورخاقان، گفت: یک امام دیگر نیز تحت فشار خلیفه وقت که غاصب خلافت است، مجبود شد ولایتعهدی را بپذیرد که قبل از آن هم بحث خلافت بود.

وی، خاطرنشان ساخت: مأمون خبیث این غاصب خلافت امام را از مدینه بالاجبار بیرون کشاند و تا مرو آورد که به ایشان پیشنهاد خلافت بدهد و فشار هم آورد تا ادعای ائمه معصومین علیهم السلام که می فرمودند خلافت حق واقعی آنان است را زیر سؤال ببرد.

پورخاقان، گفت: امام هشتم در آن زمان می دانست که به هیچ وجه زمینه خلافت ایشان فراهم نیست و مأمون نیز این نکته را می دانست ولذا با هوشیاری نپذیرفت و ولایتعهدی را نیز با شرط اینکه در امور مملکتی و عزل و نصبها دخالت نداشته باشد، پذیرفت.

وی، افزود: شروط صلح امام حسن مجتبی علیه السلام نیز هرچند از سوی معایه نقض عهد شد،‌ولی به گونه ای بود که می توانست مجدداً خلافت را به دامان صاحبان اصلی حق که امام بود، برساند.

این کارشناس مسایل مذهبی، گفت: برقراری حقوق برای شهدای جنگ صفین یکی از شروط صلح امام مجتبی بود که نشان دهنده تحمیل جنگ از سوی معاویه و پذیرش حقانیت امیرمؤمنان بود.

پورخاقان، تأکید کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام با صلح خود، تفکر شیعه را در جامعه نهادینه کرد و حماسه حسینی عاشورا این صلح را حامی شد.

وی، همچنین به ربط تقارن رحلت جانگداز پیامبر اعظم و شهادت امام مجتبی و امام رضا علیهم السلام اشاره کرد و گفت: متأسفانه مردم سفارش های پیامبر را بعد از رحلت ایشان و راه و روشی که نبی گرامی اسلام ترسیم کرده بودند و در غدیر خم به وضوح و روشنی بیان فرمودند و گفتند" من کنت مولاه، فهذا علی مولاه" را فراموش کردند.

پورخاقان، افزود: تخطی از فرمان پیامبر باعث شد که جهان برای همیشه زمان از نور خلیفه الهی به جزء 4سال و نیم خلافت حضرت علی علیه السلام محروم شود.

وی، ادامه داد: شرایط دوران خلافت حضرت علی علیه السلام نیز به گونه ای بود که تمام زیرساخت ها نابود شده بود و 25 سال تمام، کسانی که خلافت را غصب کردند، تمام شرایط را از بین بردند و نگذاشتند امام،‌ولایت علوی را به منصه ظهور برساند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری، انقلاب اسلامی ایران را مقدمه ایجاد حکومت جهانی اسلام و ظهور منجی دانست و به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت:‌هنوز در ابتدای راه هستیم و تا تحقق کامل حکومت اسلامی فاصله زیادی داریم که باید بیش از پیش تلاش کنیم.

وی، به آیه شریفه" آيه " إِنَّ اللَّهَ وَ مَلاَئِکَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً (56سوره احزاب) ، اشاره کرد و گفت:‌خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‏فرستند و از مؤمنین می خواهند که بر پیامبر درود فرستاده و به فرمانش عمل نمایند.

پورخاقان، در تشریح این آیه شریفه، به نقل از امام صادق علیه السلام اظهار کرد: منظور این آیه تسلیم محض بودن در برابر پیغمبر در همه امور است.

این مقام مسئول، واقعه سقیفه بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را یک کودتا دانست و گفت: این کودتا دارای ابعاد بسیار مهم و زیادی است که باید به صورت کامل تبیین گردد.

وی، همچنین به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه، پاسداران انقلاب اسلامی باید تیزبین، باسیاست، دشمن شناس و آگاه و بصیر باشند، گفت: حافظان و پاسداران انقلاب اسلامی باید همواره ده گام از دشمن جلوتر باشند و نقشه های دشمن را بشناسند تا بتوانند خنثی کنند.

پورخاقان، هدف دشمن از هجمه به جایگاه ولایت فقیه را ناشی از آن دانست که ولایت فقیه رکن اصلی انقلاب اسلامی است و با وجود آن نمی توانند به نظام اسلامی صدمه ای بزنند.

وی،‌تلاش دشمن را ایجاد تحریف و انحراف در ولایت دانست و وظیفه اصلی پاسداران انقلاب و عامه مردم را شناسایی توطئه های دشمنان عنوان کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: مردم مدینه به حضرت علی علیه السلام ارادت داشتند؛ ولی بعد از رحلت پیامبر، فکرمی کردند اگر به جای حضرت علی علیه السلام که جوان بود، یک ریش سفید خلیفه شود، بهتر است و بعداً حضرت علی نیز می تواند سکان خلافت را در دست بگیرد.

وی، افزود: همین گفتن جمله "طوری نیست" از سوی عامه مردم باعث شد با برنامه ریزی های دشمنان،‌ کودتای سقیفه در دارالندوه شکل گرفت و خلافت از معصومین علیهم السلام به دیگران که صاحب حق نبودند منتقل شد و بعد از 50سال از رحلت پیامبر،‌سر فرزند رسول اسلام را در کربلا از بدن جدا کنند.

پورخاقان، این تفکر عامه مردم زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را ناشی از بی بصیرتی آنان دانست و بر ضرورت بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد.

ذکر روضه و نوحه در مصیبت رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام مجتبی و هشتمین اختر سپهر امامت و ولایت از دیگر برنامه های این روز بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار