نادر قاضی پور در گفتگو با بسیج:

نفت اوپک ارزان شد تا آمریکا ضرر نکند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشورهای مصرف کننده نفت به دلیل جنگ یمن و حمایت عربستان از داعش هراس دارند همه نفت شان را از عربستان بخرند.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۶۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به ارزان شدن قیمت نفت اوپک اظهار داشت: ارزان شدن قیمت نفت سیاسی است و عربستان که از عمال آمریکاست نمی‌خواست آمریکا نفت استخراج کند در صورتی که اگر آمریکا اقدام به استخراج نفت می‌کرد قیمت آن 60 دلار می شد و در واقع عربستان قیمت را پایین آورد تا آمریکا ضرر نکند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از فروش نفت لطمات فراوانی دید افزود: اقتصاد کشورمان نباید متکی به نفت باشد و وزیر نفت طوری برنامه ریزی کند که استخراج نفت افزایش تولید و بازارهای دیگری را بدست آورد.

قاضی پور گفت: کشورهای مصرف کننده نفت به دلیل جنگ یمن و حمایت عربستان از داعش هراس دارند همه نفت خود را از عربستان بخرند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه ما باید متکی به تولید ملی باشیم خاطرنشان کرد: ایران در بحث هسته ای پیشرفت قابل ملاحضه ای داشت پس چرا در تولید لوازم مصرفی وابسته است؛ برای مثال در شهرستان هشتگرد کارخانه های پمپ صنعتی در ایران بهترین نوعش را تولید می کنند که آقایان باز می روند از خارج وارد میکنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به تولیدات داخلی تصریح کرد: وزیر نفت، نفت را بفروشد ولی مصرف وسایل مورد نیاز پالایشگاه ها؛ پتروشیمی ها و عسلویه را از تولید کنندگان داخلی خرید کند تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

ارسال نظرات